sobota, 14 listopada 2009

Skaliste ciasteczka Hagrida

Któż nie zna Harry'ego Pottera lub przynajmniej raz o nim nie słyszał? Ja co prawda książek nim w roli głównej nie czytałam, ale oglądałam dwa filmy które powstały na ich podstawie. Znam więc Hagrida, strażnika kluczy w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Nie wiem jednak czy lubił one takie właśnie ciastka, ale w jednym ze starych numerów miesięcznika "Claudia" znalazłam ten przepis, a że nazwa i same ciastka mi się spodobały, wycięłam go i zachowałam. Kiedy przygotowywałam się do Orzechowego Tygodnia trafiłam na niego i wspólne pieczenie skalistych ciasteczek zaproponowałam Atinie i Majanie. Pomyślałam sobie, że skoro obie mają synków starszych od mojego, to na pewno znają oni już sagę o Harrym i takie ciastka na pewno im się spodobają. Mój synek jest jeszcze za mały na takie książki, ale ciasteczka z chęcią zjada, głównie dlatego że jest w nich czekolada :]

Ciastka są proste i dość szybkie do zrobienia, poza tym ciekawie wyglądają. Dla mnie są jednak troszkę za słodkie, więc następnym razem dałabym mniej cukru. Ale i tak są pyszne!


Składniki [na około 20 ciasteczek]:
- 2 białka
- 100 g cukru [radzę dać mniej]
- 130 g wiórków kokosowych
- 50 g mielonych orzechów laskowych
- 60 g mąki pszennej
- tabliczka gorzkiej czekolady

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Delikatnie łyżką wymieszać z mąką, potem z wiórkami, orzechami i posiekaną drobno czekoladą.

Z masy łyżeczką formować stożki i układać na wysmarowanej tłuszczem blasze.

Wstawić do nagrzanego do 170 st.C piekarnika i piec 30 minut.
Kiedy wystygną, posypać cukrem pudrem.

Po upieczeniu ciastka z wierzchu były nieco twarde, ale po nocy spędzonej w zamkniętym pojemniku zmiękły.

1 komentarz:


  1. atina_bc
    2009/11/14 09:06:51
    Nie no wyszły Ci cudowne i te zdjęcia - rewelacja :) ja moich nie posypałam cukrem pudrem, bo bałam sie , że będą za słodkie i zmniejszyłam w samych ciasteczkach ilość cukru:) Musze to poprawić w notce, bo zapomniałam:) Cudownie się razem piekło! Bardzo fajny przepis wynalazłaś, chociaż mój synek jeszcze nie zna Harrego Pottera:)
    majanaboxing
    2009/11/14 09:08:12
    Wspaniałe Edysiu! Wyszły CI śliczne te ciacha i mają piekne kształty , idealne! Piękne zdjęcie :)
    Ja podobnie jak Atinka nie posypywałam ciasteczek, bo bałam sie,ze bedą za słodkie.
    Dziękuję za wspólne pieczenie, było pyszniutko :***
    Pozdrówki :))
    przysmakikarolki
    2009/11/14 10:04:46
    Przepieke ciasteczka. Wlasnie podziwialam je u Majanki i Atinki.
    szarlotek
    2009/11/14 12:07:02
    Cudne, przypomina choinkę a nie skałę :) Ale może udzielają mi się już święta ... W każdym bądź razie wyglądają pysznie :)
    gosiab_3
    2009/11/14 12:17:27
    wspaniale te ciasteczka sa,moze adwentowo je wyprobuje :) :)
    Pozdrawiam :)
    iis111
    2009/11/14 12:36:43
    wygladaja bardzo ciekawie:)
    margot11
    2009/11/14 13:00:59
    śliczniutkie są
    Gość: Kuchasia, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/11/14 14:15:43
    Edyś, bardzo smakowite ciasteczka i piękne foto. Wprawdzie tydzień w tydzień obiecuję sobie dietę, ale co mi tam.....:-) pozdrawiam serdecznie
    konsti.apparecchiamo
    2009/11/14 15:33:02
    To ja sie wpraszam na poczestunek:) zbyt kuszace sa te ciasteczka...
    olciaky
    2009/11/15 13:04:46
    No boskie są~!:))
    I u ciebie i u Majanki:)
    edysia79
    2009/11/15 14:41:08
    Dziękuję za wszystkie miłe komentarze :)
    Pieczcie skaliste ciasteczka!
    bea.w.kuchni
    2009/11/16 11:03:59
    Faktycznie bardzo ciekawie wygladaja! Fajny przepis wyszperalas :)

    Pozdrawiam!
    ninn17
    2009/11/16 15:39:20
    jestem jak dziecko... polowe ciastek zjadlam na goraco, prosto z blaszki..... ;)
    te kawaleczki cieplej, plynnej jeszcze czekolady w srodku.... mmmmm..
    pycha :)
    swietny przepis wynalazlas :*
    Gość: Wiewióra, *.dynamic.chello.pl
    2015/01/15 19:25:33
    pięknie się udały!!! i nie mogą nie smakować :)

    OdpowiedzUsuń