wtorek, 14 sierpnia 2012

Razowe muffiny z papryką i cukinią

Jak co roku cukinie w naszym ogródku hojnie obrodziły, więc gotuję leczo, cukiniowe kremy (zrobiłam już zapas takiej zupy w zamrażalniku), piekę ciasta, a teraz dodałam je do wytrawnych muffinek. W kolejce czeka jeszcze jeden przepis na potrawę z cukinią do wypróbowania, może jutro uda mi się z niego skorzystać.
Na razie jednak wróćmy do muffin. Wersja zdrowa, bo z mąką pełnoziarnistą i żytnią, a do tego warzywa. Jedliśmy je na kolację i najlepiej smakowały na ciepło, więc te, które zostały na następny dzień odgrzewałam w piekarniku.



Przepis własny
Składniki (na 12 sztuk):
suche:
  • 1 szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mąki żytniej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta mielonej słodkiej papryki
  • 1 biała papryka
  • 1/2 małej cukinii
  • 100 g sera żółtego pokrojonego w niedużą kostkę
  • natka pietruszki, koperek i szczypiorek (wedle uznania)
mokre:
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżeczka musztardy z ziarenkami gorczycy

Paprykę i cukinię umyć, osuszyć i pokroić w kostkę, zieleninę drobno pokroić.
W dużej misce wymieszać wszystkie suche składniki, dodać warzywa, ser i zieleninę, wymieszać.

W drugiej misce wymieszać mokre składniki, wlać je do składników suchych, wymieszać łyżką tylko do połączenia składników.

Formę do pieczenia muffinów wyłożyć papilotkami i nałożyć ciasto.
Piec w 200 st.C przez 20-25 minut, do zarumienienia.
Po upieczeniu muffiny zostawić w formie przez ok 5-10 minut, dopiero potem wyjąć.

1 komentarz:


  1. ugotujmy
    2012/08/14 10:28:48
    ładnie wyglądają z tymi kawałeczkami zieleni
    mikimama
    2012/08/14 10:39:30
    O, takie przekąski bardzo lubię:)
    Gość: Weronika, *.broker.com.pl
    2012/08/14 10:50:25
    I ten przepis potwierdza, że nie tylko słodkie muszą być dobre :) Super!
    izaa_a
    2012/08/14 11:23:32
    fajne takie muffinki ;)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2012/08/14 16:21:31
    fajne!! inne nie na slodko ..dla mnie bomba :)
    milk_chocolate84
    2012/08/14 19:21:54
    ile razy widzę gdzieś wytrawne muffiny obiecuję sobie że i ja kiedyś spróbuję. Mam nadzieję że kiedyś mi się uda ;) Twoje wyglądają i brzmią smakowicie :)
    karmel-itka
    2012/08/15 02:22:15
    zdecydowanie pyszne ;]
    sisterskitchen
    2012/08/22 22:50:49
    fajne, muszę kiedyś zrobić jakieś wytrawne wreszcie, będą idealne na przekąskę

    OdpowiedzUsuń