środa, 11 lutego 2009

Muffinki z truskawkami

Za oknem znów pada śnieg i zrobiło się zimno, a mnie naszła ochota na coś przypominającego lato. W zamrażalniku mam zapas truskawek, w lodówce stała i czekała na wykorzystanie maślanka, więc wybór był oczywisty. Skorzystałam z przepisu Atiny, troszkę go jednak zmieniając.



Składniki
suche:
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1/2 szklanki mielonych orzechów włoskich
- 1/2 szklanki cukru pudru

- 2 szklanki truskawek (świeżych lub mrożonych)

mokre:
- 90 g roztopionego i ostudzonego masła
- 2 jajka
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- 1/2 szklanki maślanki lub mleka

do posypania:
- 1 łyżka cukru jasnego trzcinowego
- 1 łyżeczka cynamonu

 
W jednym naczyniu wymieszać składniki suche, wymieszać. Dodać truskawki (jeśli używamy świeżych owoców, można je pokroić) i wymieszane wcześniej składniki mokre, wymieszać tylko do momentu aż wszystkie składniki się połączą.

Formę do pieczenia muffinek wyłożyć papilotkami, wyłożyć ciasto.  Posypać mieszanką cukru i cynamonu. Wstawić formę do nagrzanego piekarnika i piec około 25-30 minut w 190ºC. Studzić na kratce.

2 komentarze:


  1. Gość: asieja, *.elblag.dialog.net.pl
    2009/02/11 20:12:15
    piękne!
    śniegu u mnie nie ma,
    ale zapas truskawek w zamrażarce owszem
    i mąkę dzisiaj kupiłam
    i maślankę też,
    tylko już 3/4 wypiłam
    i nawet formę do muffinek dziś wypatrzyłam w sklepie
    i oczywiście znalazła się ona w moim koszyku
    teraz będzie muffinkowa przyjemnośc x12
    :-)
    adrijah
    2009/02/11 20:30:34
    O rany, truskawki o tej porze! na samą myśl aż się zaśliniłam :P
    majanaboxing
    2009/02/11 20:39:23
    Edysiu, jakie cudne są Twoje muffinki! :)) Od razu się cieplej zrobiło, bo truskawki = lato !:))) Piękne!:))
    olalala77
    2009/02/11 20:50:58
    Przecudowne muffinki! A ta ich posypka cynamonowo-cukrowa... Mniam :)! Kurczę, wielką ochotę mam na taką muffinkę ;)!
    mietowka22
    2009/02/11 21:27:02
    ale przecudnie wyglądają w tych czerwonych papilotkach :) a truskawki mmmm ależ mam ochotę
    Gość: Ola, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/02/11 22:26:41
    Wygladaja przepysznie:) ja tez mam zamrozone truskawki, wiec chyba niedlugo wyprobuje te muffinki:-)
    edysia79
    2009/02/11 23:41:45
    Asieja skoro wszystkie składniki i przyrządy masz (maslanki na pewno też wystarczy), to koniecznie musisz takie muffinki upiec ;)

    Adrijah ja w zeszłym roku patrzyłam z zazdrością na wypieki innych z letnimi owocami więc latem zrobiłam sobie porządne zapasy tychże ;)

    Majanko dziękuję bardzo :) Tęskni mi się już za ciepełkiem, a tu nadal śnieg za oknem pruszy, więc trzeba sobie jakoś radzić ;)

    Olalala ta posypka była najlepsza ;)

    Miętówko tak sobie własnie myślałam, że czerwone papilotki będą do truskawek pasować :)

    Olu skoro masz truskawki, to wypróbuj ten przepis i napisz jak muffinki smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. atina_bc
    2009/02/12 07:49:40
    Edysiu cudownie wyglądają:) Bardzo się cieszę, że smakowały:) Te muffinki przypominają mi lato, słoneczko... zazdroszczę takich zapasów:)
    usmiecham-sie
    2009/02/12 12:45:15
    A ja już tesknie za latem... Za truskawkami kupowanymi an kilogramy...
    nastja
    2009/02/13 08:38:10
    no i super:) na to czekałam - od kilku dni mam foremki do muffinek. W zamrażarce nie truskawki ale jagody czekają na swój dzień więc chyba nie ma się co zastanawiać - w weekend zrobię sobie jagodowe lato w środku zimy:) Bo śniegu u nas w cholerę i troche a ciągle sypie... Edysiu, ile muffinek wyszło z takiej ilości składników? Bo to mój debiut będzie... pozdrawiam
    edysia79
    2009/02/13 09:47:48
    Anitko smakowały i to bardzo, zwłaszcza mężowi :) W tym roku też mam zamiar zrobic sobie takie zapasy ;)

    Usmiecham-sie ja też tęsknię za latem i za truskawkami z naszego ogródka. Kupnych nie jadłam już wieki, zawsze tyle mamy naszych..

    Nastja jeśli masz jagody, to może upieczesz muffinki typowo jagodowe z tego przepisu:
    przystole.blox.pl/2009/01/Muffinki-z-jagodami.html
    Cudownie pachną i smakują, prawdziwie letnie :)
    Z podanych składników wychodzi w jednym i w drugim przepisie 12 muffinek.
    Gość: Bellaaa.15, *.is.net.pl
    2009/02/13 10:58:07
    Fajny pomysł ! wnieśmy troche lata do naszych kuchni, w te mroźne dni :) . Śliczne muffnki :-)
    malta_79
    2009/02/13 14:05:23
    Cudne! uwielbiam muffinki!
    iis111
    2009/02/13 22:38:15
    truskawki w srodku zimy, ohhh... zapachnialo latem:D
    notme-gotuje
    2009/02/14 13:06:09
    U mnie wczoraj w nocy spadł śnieg i nastała prawdziwa zima. :))
    Smaczne muffiniki, ja się przyznam, że piekłam tylko 2razy! Przymierzam się do kolejnych, ale zawsze coś mi innego w drogę wejdzie, ;) muszę się bardziej zmobilizować. :)))

    Pozdrawiam serdecznie!
    edysia79
    2009/02/14 18:53:38
    Bellaaa jakoś trzeba sobie radzić zimą :) Dziękuję!

    Malto ja też je uwielbiam i nie tylko ja :)

    Iwonko patrzę na ten śnieg i patrze, to mi się lata zachciało ;)

    Notme kiedy ja napatrzyłam się na blogach na muffinki i postanowiłam kupić formę do ich pieczenia zastanawiałam się, czy mi zasmakują. Na szczęście okazało się, że smakują nie tylko mnie, ale całej naszej rodzince :)
    Zmobilizuj się, bo na prawdę warto ;)
    mimmou
    2009/02/15 09:41:39
    wczoraj odkrylam ten blog, a dzis babeczki sa juz w pekarniku, dziekuje bardzo za przepis :)
    edysia79
    2009/02/15 17:39:46
    Mimmou napisz czy muffinki smakowały :) Smacznego życzę i zapraszam ponownie oczywiście.
    mimmou
    2009/02/16 00:16:49
    oczywiscie, ze smakowaly! musialam tylko troche wiecej mleka dolac, bo ciasto bylo tak geste, ze nie szlo z truskawkami wymieszac, jutro bedzie zdjecie, pozdrawiam
    edysia79
    2009/02/16 09:22:09
    Mimmou bardzo się cieszę :) Ciasto rzeczywiście było gęste, ja chyba nawet dolałam trochę maślanki. Czekam na Twój wpis i zdjęcie bo wczoraj udało mi się znaleźć Twój blog ;)
    kinia_1979
    2012/02/17 17:21:07
    Wyszły boskie :O) Wielkie dzięki za przepis. Średni wsuwa, aż miło :O)

    OdpowiedzUsuń