wtorek, 24 lutego 2009

Naleśniki z pieczarkami i jajkiem

Dawno nie było tutaj naleśników, więc nadszedł czas, żeby nadrobić zaległości. W piątek zrobiłam taki właśnie obiad. Pomysł z nadzieniem z pieczarek jest na pewno wszystkim znany, ale po dodaniu do nich ugotowanego jajka, otrzymuje się całkiem nowy i ciekawy smak. Wszystkie naleśniki które w ten sposób przygotowałam zostały zjedzone bardzo szybko, co z pewnością świadczy dobrze o ich smaku :)




Składniki
na ciasto:
- 20 dag mąki pszennej
- 2 jajka
- 1 szklanka mleka
- ok. 1 szklanki wody, piwa lub gazowanej wody mineralnej
- 1 łyżka oliwy
- 2 łyżeczki cukru pudru
- szczypta soli

na nadzienie:
- 50 dag pieczarek
- 2 cebule
- 2 łyżki tartej bułki
- 1/2 pęczka natki pietruszki
- 2 jajka ugotowane na twardo
- sól i pieprz

Z podanych składników przygotować ciasto naleśnikowe (zmiksować je), odstawić na co najmniej pół godziny, a następnie usmażyć naleśniki.

Przygotować nadzienie: pieczarki oczyścić, pokroić w drobne plasterki, cebule pokroić w kostkę. Na dwóch łyżkach masła zeszklić cebulę, następnie dodać pieczarki i smażyć aż cały płyn odparuje. Dodać posiekaną natkę i tyle tartej bułki, żeby farsz nie był zbyt rzadki. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Naleśniki smarować nadzieniem i posypywać startym na dużych oczkach jajkiem. Zwijać.
Przed podaniem naleśniki można podgrzać.

2 komentarze:


  1. atina_bc
    2009/02/24 09:59:40
    Edysiu brzmi bardzo ciekawie:) Zaintrygowałaś mnie tym dodatkiem piwa do ciasta. to wpływa jakoś na ich smak, czy tylko powoduje, że są pulchniejsze?
    kamila.pychaciasta
    2009/02/24 10:24:30
    Mniam, mniam. W sam raz na brytyjski Pancake's Day :) Pozdrawiam.
    majanaboxing
    2009/02/24 10:31:40
    Swietne naleśniki ! Nadzienie bardzo mi się podoba :) A ten napoj gazowany zwiększa puszystość? Musze spróbować :)
    mietowka22
    2009/02/24 12:42:35
    przecudne te naleśniki, a nadzienie takie żółciutkie :)
    Gość: asieja, *.chello.pl
    2009/02/24 14:43:29
    pięknie wyglądają w przekroju te naleśniki
    bardzo mi się podoba to nadzienie
    zapiszę sobie przepis i na pewno wykorzystam :-)
    kasia-frania
    2009/02/24 15:25:46
    Te naleśniki wygladają apetycznie, chyba sobie zrobię
    Pozdrawiam
    przysmakikarolki
    2009/02/24 16:27:57
    Uwielbiam nalesniki, a do tego z takim nadzieniem to juz w ogole super!
    pozdrawiam
    andzia-35
    2009/02/24 19:03:36
    Wyglądają pysznie:))
    iis111
    2009/02/24 21:18:10
    Trafilas dzisiaj z przepisem idealnie.Wiesz, ze w Anglii jest dzisiaj Pancake Tuesday?:)
    kachna.pl
    2009/02/25 08:26:24
    Edysiu są fantastyczne.... a jajka pewnie swojskie bo kolor cudowny :)
    Pozdrawiam
    Kasia
    casiapaw
    2009/02/25 22:29:08
    O matko! Daj mi, daj mi, daj!!! Co to musi być za smak! :)
    edysia79
    2009/02/26 09:37:56
    Anitko ja nie robiłam tych naleśników z piwem, bo jadł je też synek. Zamiast tego dałam wodę gazowaną. Przypuszczam, że piwo daje efekt spulchniający, tak jak gazowana woda mineralna no i smak ciasta też pewnie jest bardziej wytrawny.

    Kamilo i Iwonko nie wiedziałam że tak mi się udało wstrzelić w to angielskie święto :)

    Majanko skoro nadzienie Ci się podoba, to spróbuj je zrobić ;) Bąbelki w wodzie i piwie nadają ciastu puszystości.

    Miętówko dziękuję i polecam :)

    Asieja i Kasiu-Franiu czekam w takim razie na te naleśniki w Waszym wykonaniu i życzę smacznego :)

    Karolko i Andziu dziękuję bardzo!

    Kachna tak, jajka od wsiowych kur :)

    Casiu gdybym tylko jeszcze je miała, to bym Ci dała, ale niestety te naleśniki zostały od razu zjedzone ;)

    notme-gotuje
    2009/02/27 10:25:51
    Takie rzeczy lubię. :) Ja robię podobnie,ylko jeszcze ze szpinakiem. :)
    Pyszności!

    Pozdrawiam!
    olciaky
    2009/03/03 15:55:18
    One wyglądają jak tortille!:)
    edysia79
    2009/03/05 10:03:22
    Notme ja za szpinakiem nie przepadam niestety, więc zostanę przy takiej wersji :)

    Olciaky rzeczywiście, masz rację :)
    Gość: Martita222, *.kpwig.gov.pl
    2009/03/16 12:06:21
    Witam Cię Edysia!!
    Często odwiedzam Twojego bloga i powiem, że Twoje przepisy są smaczne !!
    Mam zapisaną Cię w "ulubionych", więc codziennie sobie wchodzę i czytam co nowego nam polecasz :)
    Dziś zamierzam robić te oto naleśniki ...napiszę czy się udały i smakowały mojemu TZ :)

    edysia79
    2009/03/16 16:19:00
    Martita witam Cię serdecznie! Bardzo się cieszę, że do mnie zaglądasz i że przepisy Ci się podobają :) Oczywiście zapraszam codziennie, postaram się znów częściej robić wpisy.
    Życzę smacznych naleśników i czekam niecierpliwie na relację :)
    Gość: Martita222, *.kpwig.gov.pl
    2009/03/18 10:08:11
    Witam ponownie !
    Obiecałam, że napiszę jak mi wyszły naleśniki, no i powiem jednym słowem, że udaly się i bardzo nam smakowały :) Tylko następnym razem obiecałam mojemu TZ, że zrobię z podwójnej porcji, bo oboje jesteśmy żarłoczkami i z tych składników co podałaś wyszło nam troszeczkę za mało, by wziąć sobie np. na obiadek dnia następnego :)
    Teraz mam ochotę na zrobienie zupki koperkowej na niedzielny obiadek .... :)
    edysia79
    2009/03/22 20:17:38
    Martito Witam! Dziękuję za wiadomość, bardzo się cieszę że naleśniki tak Wam zasmakowały, że mieliście ochotę na więcej :)
    Dziś niedziela, ugotowałaś zupę koperkową?
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gość: www.mloda-zona.blog.pl, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/11/23 22:51:11
    znalazłam, wypróbowałam i stwierdzam, że są PYSZNE! dziękuję za ten przepis :)
    rosse5
    2009/12/14 14:49:30
    Edytko - wspaniałe naleśniki! Zrobiłam je wczoraj bo mieliśmy gości ii zależało mi na potrawie szybkiej i wegetariańskiej. Świetnie się sprawdziły, wszystkim smakowały!
    kropus.online
    2010/04/06 17:08:38
    Edyta te nalesniki to rewelacja, bardzo nam smakowaly i na pewno beda jeszcze nie raz na naszym stole
    Gość: Eve, *.mokotowplaza.waw.pl
    2010/08/19 15:30:34
    Te naleśniki wyglądają super - właśnie takiego przepisu szukałam na dzisiejszą kolację. Pieczarki już pokrojone :)

    Pozdrawiam gorąco :)

    E.
    Gość: Martka, *.net.stream.pl
    2012/02/10 20:13:46
    Dzisiaj zrobiłam te naleśniki - a właściwie krokiety. Wyszły bardzo dobre. Poprzez dodanie ugotowanego jajka do farszu zyskuje on oryginalny smak. Świetne danie na piątkowy obiad. Mąż tylko żałował, że nie zrobiłam do nich czerwonego barszczu...

    OdpowiedzUsuń