czwartek, 23 lipca 2009

Kotlety mielone z wędzonym boczkiem

Ostatni przepis z mięsem w roli głównej pojawił się tutaj bardzo dawno temu, bo 5 marca. Nie znaczy to, że przez ten czas mięsa nie jadaliśmy, ale były to raczej zwykłe filety z kurczaka w panierce. Teraz zabrałam się za opróżnianie zamrażalnika i wszystkie owoce z zeszłego roku już wykorzystałam, głównie na kompoty, teraz przyszła pora na mięso. Na pierwszy ogień poszło mielone mięso kupione kiedyś na coś zupełnie innego niż kotlety, ale zapomniałam już na co. Wędzony boczek też się w zamrażarce znalazł, więc zrobiłam pyszne kotlety. Idealnie pasowały do młodych ziemniaczków i młodej kapusty.

Przepis pochodzi z książeczki "Proste i wykwintne dania z mielonego" z serii Lubię gotować.


Składniki:
- 40 dag mieszanego lub wieprzowego mięsa mielonego
- 20 dag wędzonego boczku
- 1 jajko
- 1 czerstwa bułka
- 1/2 szklanki mleka
- 1 cebula
- 1 łyżka masła
- sól i pieprz

- bułka tarta do panierowania
- olej do smażenia
Cebulę posiekać i usmażyć na łyżce masła.
Bułkę namoczyć w mleku, odcisnąć i zemleć razem z boczkiem pokrojonym w kostkę. Otrzymaną masę połączyć z mięsem mielonym i jajkiem, dodać cebulę. Przyprawić solą i pieprzem, pamiętając żeby nie przesolić, bo boczek jest słony. Starannie wyrobić. Jeżeli masa byłaby zbyt rzadka, dosypać bułki tartej.

Formować niewielkie okrągłe kotleciki, panierować w bułce tartej i smażyć na oleju z obu stron na rumiano.

1 komentarz:


  1. grumko
    2009/07/23 11:37:53
    To zdecydowanie coś dla mnie: mięso mielone i boczek - mniam!;-)
    agulka.73
    2009/07/23 12:02:04
    Bardzo apetyczne te Twoje kotleciki, Edytko :)) i bardzo ładne zdjęcie :)) Pozdrówki
    atina_bc
    2009/07/23 12:03:25
    No i znowu pyszne mięsko u Ciebie:)
    Gość: wiosenka, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/07/23 12:12:52
    właśnie sobie uświadomiłam, że ja też bardzo dano nie jadłam kotlecików mielonych:) A Twoje są bardzo apetyczne:)
    edysia79
    2009/07/23 13:34:39
    Andrzeju w takim razie może zrobisz? ;)

    Agulko dziękuję bardzo :)
    Pozdrawiam!

    Anitko dziękuję i polecam :)

    Wiosenko ja na pewno dłużej nie jadłam mielonych, a przynajmniej do wczoraj tak było ;) Może zrobisz takie?
    szarlotek
    2009/07/23 16:43:30
    Jak fajnie zajrzeć i zobaczyć kotlety mielone :) Ja jak się nasmażę, to potem fru do zamrażarki, żeby kolejny raz nie stać przy patelni :) i jak najdzie mnie ochota, to mieć tu i teraz :)Pozdrawiam!
    iis111
    2009/07/23 20:46:05
    Edytko ja tez wlasnie jestem na etapie oprozniania zamrazarki i lodowki. Za 2.5 tygodnia jedziemy do Polski na urlop, a po powrocie bedziemy sie przeprowadzac, wiec jemy tylko to co w domu dostepne;)
    malgorzata.dz
    2009/07/23 21:57:12
    O, mnie też by się przydało czyszczenie zamrażalnika... Nie jeden obiad dałoby się zrobić. Jestem pewna, ze na takie kotleciki znalazłabym wszystkie potrzebne składniki. :)
    edysia79
    2009/07/24 12:09:03
    Szarlotku żeby ja mogła zamrozić takie kotlety to musiałabym chyba z podwójnej albo potrójnej porcji je zrobić, bo za dobre były, żeby je odkładać na później ;)

    Iwonko z takich dostępnych w domu produktów czasem najlepsze rzeczy można wyczarować :)

    Małgosiu to może się skusisz ? ;)
    majanaboxing
    2009/07/24 12:28:16
    Pyszne mięsko! :) Na pewno smakowałoby mojemu Dużemu Mężczyźnie , a i Mały chętnie by na pewno zjadł , bo kotlety mielone to wszyscy uwielbiamy:)
    saurelin
    2009/07/27 09:58:55
    Edysiu widze ze mamy bardzo zblizone podniebienie :) Ja uwielbiam kotlety z wedzonym boczkiem. :) Inna sprawa ze ja wedzony boczek moglabym dodawac do prawie wszystkiego ;-)
    edysia79
    2009/07/27 21:42:50
    Majanko moi obydwaj mężczyźni byli zachwyceni tymi kotlecikami i wcinali równo :)))

    Agatko ja też uwielbiam boczek, zwłaszcza skwarki i zawsze je mamie z patelni wyjadałam :)))

    OdpowiedzUsuń