środa, 29 lipca 2009

Surówka z fenkułem

Wiosną mama dostała od sąsiadki sadzonki fenkuła (kopru włoskiego). Teraz, kiedy odpowiednio urosły, dostałyśmy przepisy do kompletu :) Dziś wykorzystałyśmy jeden z nich i na śniadanie zjedliśmy fenkułową surówkę.  Ponieważ koper włoski ma charakterystyczny zapach (kojarzący się głównie z herbatką dla niemowląt) surówka była bardzo aromatyczna i delikatnie słodka dzięki dodatkowi rodzynek. Jeśli macie ochotę spróbować tego warzywa, polecam taką surówkę, bo dla nas było to pierwsze zetknięcie z tym warzywem i próbę przeszło pozytywnie :)



Składniki:
- 2 mniejsze fenkuły (dałyśmy 1 duży)
- 1 średni ogórek
- 1 duże kwaśne jabłko
- garść rodzynek
- 1 łyżka posiekanej mięty
- 1 łyżka soku z cytryny
- 2-3 łyżki majonezu
- 2-3 łyżki śmietany
- sól, pieprz i cukier do smaku

Bulwę fenkuła pokroić na kawałki i rozdrobnić w malakserze, można też dodać łodygę z natką. Ogórek i jabłko obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

Dodać pozostałe składniki, wymieszać, doprawić do smaku solą, pieprzem i cukrem, odstawić na chwilę do lodówki.

1 komentarz:


  1. szarlotek
    2009/07/29 10:57:18
    No, to Edysiu będzie Cię dzisiaj nosiło, bo fenkuł to bardzo pobudzająca roślina :)
    Ale ten anyżkowy smak kopru włoskiego bardzo nam odpowiada jako dodatek do mięs :)
    majanaboxing
    2009/07/29 10:59:28
    Edysiu, ciekawa jestem tej sałatki, zwłaszzcza,ze jeszcze fenkułu nie próbowałam .
    atina_bc
    2009/07/29 11:36:03
    Bardzo ciekawa propozycja:) Mówisz, że pachnie jak herbatka dla niemowląt? Fajnie!:)
    grumko
    2009/07/29 11:50:59
    Nie wiem jak smakują herbatki dla niemowląt, ale jak dla mnie to fenkuł ma anyżkowy posmak i z napojów to mi bardziej przypomina greckie ouzo;-)
    majanaboxing
    2009/07/29 14:06:19
    Aaa, jesli ma anyżkowy posmak i pachnie jak herbatka to już wiem jak! :))
    viridianka
    2009/07/29 17:01:54
    bardzo lubie salatki z fenkulem:)) moja mama robi tka pyszna z rzodkiewka... podsune jej i Twoj przepis ;)
    gania76
    2009/07/29 17:38:06
    Ja bardzo lubię fenkuły i dodaję je czasem do sosów warzywnych, ale takiej surówki jeszcze nie próbowałam.
    ugotujmy
    2009/07/29 17:48:09
    ja bardzo bym miła ochotę go spróbowac
    już sama nazwa 'fenkuł' kojarzy mi się z czyms pysznym

    ciekawe czy znajdę go w jakimś sklepie
    iis111
    2009/07/29 18:11:11
    a ja nawet nie wiem co to jest fenkul:)
    kasiaaaa24
    2009/07/30 09:03:02
    Nigdy go nie próbowałam, chociaż w hipermarkecie w mojej okolicy bardzo często go widuję. Może się wreszcie przekonam :)
    edysia79
    2009/07/30 12:46:57
    Szarlotku surówkę zjadłam przed wyjazdem do miasta na poszukiwania prezentu urodzinowego dla synka, więc energia się przydała ;)

    Majanko i Anitko może spróbujecie? ;)

    Andrzeju ja też nie wiem jak smakują takie herbatki, ale wiem dobrze jak pachną, bo synek pijał :)

    Viridianko podsuń mamie i daj znać czy ta wersja jej smakowała :)

    Ganiu w takim razie musisz spróbować, może Ci zasmakuje?

    Asiejko powinnaś znaleźć fenkuł w sklepie. Ja kiedyś go widywałam, ale nie zwracałam na niego uwagi do tej pory .

    Iwonko to takie warzywo ;))

    Kasiu skoro już rzucił Ci się w oczy to może się skusisz? Ja już wiem, że można go na kilka sposobów wykorzystać.
    blk21
    2009/08/01 12:03:59
    wygląda jakby to był makaron z jakimiś przyprawami...
    pyszne musi być :)
    Gość: , *.sieradz.vectranet.pl
    2010/07/25 00:01:03
    Wlasnie szukam przepisu na potrawy z fenkula. Ten wyprobuje

    OdpowiedzUsuń