środa, 5 czerwca 2013

Ekstrakt waniliowy domowy

Bardzo często spotykam w przepisach, zwłaszcza tych zagranicznych, jako jeden ze składników ekstrakt waniliowy. Do tej pory zastępowałam go cukrem z prawdziwą wanilią robionym w domu, ale teraz zrobiłam i ekstrakt. Potrzebowałam tylko dwóch składników i dosłownie kilku minut, żeby nie musieć pomijać tego składnika w przepisach. No dobrze, trochę cierpliwości też potrzebowałam, bo na to, żeby można było zacząć używać ekstraktu potrzeba co najmniej 1-2 tygodni, ale najlepszy, najciemniejszy i najmocniej aromatyczny jest dopiero po dwóch miesiącach. Używałam już po 1,5 tygodnia.
Jeśli chcecie zrobić też domowy cukier waniliowy, po przepis zapraszam TUTAJ.

 


Przepis znaleziony na blogu Moje wypieki.

Składniki:
  • 3 soczyste, nie wysuszone laski wanilii
  • około 1 szklanki wódki

Laski wanilii przekroić wzdłuż na pół, nie wyskrobywać ziarenek i umieścić w butelce. Zalać alkoholem tak, żeby wanilia była zakryta. Butelkę zamknąć i trzymać w zamkniętej ciemnej szafce. Od czasu do czasu butelką potrząsnąć.
Po tygodniu barwa ekstraktu się zmieni, a z czasem będzie nabierać coraz bardziej intensywnej barwy. Po zużyciu części ekstraktu można uzupełnić alkohol. Można też dokładać puste laski wanilii, które zostają po przyrządzaniu deserów i wyciągnięciu ziarenek.
Im więcej lasek wanilii tym aromat będzie mocniejszy, a kolor ciemniejszy.

1 komentarz:


  1. wiosenka27
    2013/06/05 14:23:26
    Odkąd zrobiłam ten ekstrakt po raz pierwszy minęło sporo czasu i ciągle go robię bo naprawdę udoskonala wszelkie wypieki. Najlepiej sprawdza się w sernikach i ciastach drożdżowych:)
    Gość: Agata, *.finemedia.pl
    2013/06/05 15:43:54
    Przypomniałaś mi, że cały czas zapominam zrobić :)
    kabamaiga
    2013/06/05 18:00:09
    Robię od kilku lat. Ja się staram, żeby mój stał minimum 4 miesiące. Chociaż teraz się spóźniłam z przygotowywaniem nowego i będę używać zapewne po 2.
    Gość: bistro mama, *.dynamic.chello.pl
    2013/06/06 08:30:48
    Mam kupiony, mała buteleczka, czekam aż się skończy, wtedy zrobię własny :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/06/07 22:03:15
    Ja już mam taki ponad roczny (bo zrobiłam z naprawdę duzej ilosci alkoholu), aż się taki gęsty zrobił:). Dla mnie kestrakt jest niczym najlepsze perfumy:)
    Gość: wiesia, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/06/19 16:35:42
    Przed momentem zrobiłam bo czuję ze będzie świetny,dziękuję
    Może macie przepisy na jeszcze inne ekstrakty,będę wdzięczna
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń