poniedziałek, 3 czerwca 2013

Pełnoziarnisty placek z rabarbarem i kruszonką

Zobaczyłam ten przepis i wiedziałam, że muszę upiec to ciasto. Zwłaszcza, że rabarbar na grządkach aż się prosi o wykorzystanie. Jakoś wolę go dodawać do wypieków, niż gotować z niego kompot. Tak więc to dopiero początek rabarbarowego szaleństwa w tym roku.
Ciasto upiekłam z mąki pełnoziarnistej, ale grubo mielonej i wyszło dość ciemne (ciemniejsze niż w oryginale), a w czasie jedzenia sprawiało wrażenie. jakby było upieczone z dodatkiem mielonych orzechów. Bardzo dobre. Nawet osoby, które za rabarbarem nie przepadają, zjadały ze smakiem.


Przepis z blogu Dusiowa kuchnia. Podaję z moimi zmianami (ilość kruszonki zmniejszyłam o połowę, bo o tyle było jej za dużo i tyle zostało).

Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru brązowego
  • 200 g masła
  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
na kruszonkę:
  • 100 g mąki pełnoziarnistej
  • 50 g cukru brązowego
  • 50 g roztopionego masła
ponad to:
  • 3 łodygi rabarbaru
  • kilka łyżeczek dżemu truskawkowego

Przygotowanie ciasta:
masło stopić i ostudzić. Jajka zmiksować z cukrem na puszystą masę. Dodać przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę i wymieszać łyżką. Nie przerywając mieszania, powoli wlewać ostudzone masło.
Ciasto wylać do blachy o wymiarach 28x24 cm wyłożonej papierem do pieczenia.
Rabarbar umyć, oczyścić z włókien, pokroić na około 2 cm kawałki, wyłożyć na ciasto. Nałożyć dżem truskawkowy.

Z podanych składników zagnieść kruszonkę i posypać ciasto.

Formę wstawić do nagrzanego do 180 st.C piekarnika i piec przez około 45 minut.



1 komentarz:


  1. dusiowaa
    2013/06/03 09:12:24
    Jestem zaszczycona, że tak znana blogerka skorzystała z mojego przepisu :) Faktycznie z rozmachu podałam porcję kruszonki podwójną. Cieszę się, że smakowało!

    Podeślesz mi zdjęcie na mejla - wkleję na fanpage? :)
    Gość: Martyna, *.net.pbthawe.eu
    2013/06/03 20:01:53
    kruszonki nigdy za wiele! ;)
    kabamaiga
    2013/06/03 21:20:51
    Edytko takie ciasta lubię najbardziej :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/06/04 22:02:21
    Uwielbiam każde ciasto z rabarbarem:) ...ja też dziś robiłam ucierańca z badylami, już połowy nie ma:)

    OdpowiedzUsuń