wtorek, 25 czerwca 2013

Razowe muffiny imbirowo-rabarbarowe

Kiedyś już upiekłam muffiny z rabarbarem. Teraz pokażę Wam inną wersję. Ze świeżym imbirem, który jak się okazało, świetnie się z rabarbarem komponuje. Nam, dorosłym bardzo smakowały, starszakowi niestety nie, a młodszy zjadał wszystko poza rabarbarem :)




Przepis z blogu Sto kolorów kuchni.

Składniki (na 12 sztuk):
  • 250 g mąki pszennej razowej
  • 130 g cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 100 g rabarbaru
  • 2 łyżeczki świeżo startego imbiru
  • 150 ml mleka
  • 1 jajko
  • 90 ml oleju

W większej misce wymieszać mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sodę. Dodać oczyszczony i pokrojony w niedużą kostkę rabarbar oraz świeżo starty imbir. Wymieszać.
W drugim pojemniku roztrzepać jajko, mleko i olej. Wlać do miski z suchymi składnikami, wymieszać do połączenia składników.
Ciasto nałożyć do formy wyłożonej papilotkami.

Piec w piekarniku nagrzanym do 190 st.C przez około 20 minut. Po upieczeniu babeczki zostawić w formie przez 15 minut, potem wyjąć i ostudzić na kratce.


1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2013/06/25 14:39:42
    Skąd ja znam to wydłubywanie rabarbaru ;) Cieszę się, że Wam też spodobało się połączenie imbiru i rabarbaru.
    Gość: , *.dynamic.chello.pl
    2013/06/25 18:48:38
    och alle dawno nie robiłam muffinek narobilas mi smaka :)
    karmel-itka
    2013/06/26 00:26:01
    a dla mnie to połączenie dość zaskakujące. ale warte skosztowania!
    Gość: engie, *.echostar.pl
    2013/06/26 11:35:37
    Mam fioła na punkcie rabarbaru, dlatego z przyjemnością wypróbuję (jak tylko uda mi się go jeszcze gdzieś dostać...) :) Szczególnie, że zgodnie z zaleceniem lekarza mogę tylko to co na oleju roślinnym, nie na maśle (olej rzepakowy obniża cholesterol) :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/06/26 11:54:02
    cudne te muffinki, tez mam na nie ochotę:) tylko ja bym zamieniłą mąkę razową na zwykłą, bo jakoś razowa ostatnio mi nie podchodzi:) buzia
    Gość: lasonia, *.ssp.dialog.net.pl
    2013/09/11 15:02:35
    pyszne mufiny -konczynka

    OdpowiedzUsuń