poniedziałek, 24 czerwca 2013

Lody bananowe (bez jajek)

Pierwsze lody, które zrobiłam w tym roku. Te na zdjęciu są z kolejnej tury, bo za pierwszym razem nie zdążyłam ich sfotografować. Tym razem też musiałam się ze zdjęciami spieszyć, bo Starszak nie mógł się doczekać, żeby je zjeść :) Formowanie ładnych kulek lodowych jeszcze muszę potrenować, ale mam na to jeszcze całe lato...
Jeśli chodzi o smak lodów, to są intensywnie bananowe, kremowe i nie przesadnie słodkie. Moja mama twierdzi, że dla niej zbyt tłuste. Nam smakowały i zrobię je jeszcze nie raz.

 


Przepis z blogu Brulion z przepisami.

Składniki (na około 500 ml lodów):
  • 2 banany (dość duże i bardzo dojrzałe)
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 35 g cukru pudru
  • 1 łyżka soku z cytryny

Banany umyć, obrać ze skórki, pokroić w grube plastry. Umieścić w misce blendera. Dodać pozostałe składniki i zmiksować na gładką masę. Pojemnik z masą wstawić na kilka godzin do lodówki.
Po schłodzeniu masę przelać do włączonej maszynki do robienia lodów i dalej postępować według instrukcji obsługi. U mnie wystarczyło 25-30 minut kręcenia i lody były gotowe.

1 komentarz:


  1. ervisha
    2013/06/24 10:17:33
    Bardzo lubię domowe lody :)
    Gość: http:pastawithapplepie.blogspot.com, *.adsl.inetia.pl
    2013/06/24 11:28:57
    WYGLADAJA CUDOWNIE !
    kabamaiga
    2013/06/24 16:16:54
    E tam, kulki pierwsza klasa.
    bryssska
    2013/06/24 18:56:35
    mnie też kulki nie wychodzą, ale muszę się w końcu zmobilizować i kupić sobie maszynkę do lodów, żeby móc samemu się cieszy
    nashelly
    2013/06/24 22:03:27
    Prezentują się pysznie! Jakie tam tłuste - lody muszą być kremowe, takie są właśnie pyyszne ;) Nie jakieś tam jogurtowe podróbki :P
    jolantaszyndlarewicz
    2013/06/26 11:52:48
    nie mam niestety maszynki do lodow, ale marzy mi się takowa:) ....lody świetne, a kulki ładne:) - musiałabyś zobaczyć moje:)

    OdpowiedzUsuń