sobota, 21 marca 2009

Bochenek z boczkiem

Kolejny zaległy przepis. Chlebek ten upiekłam jesienią zeszłego roku i jakoś tak mi zeszło z jego opublikowaniem, sama nie wiem dlaczego, bo był bardzo smaczny i nawet mi się udał ;-) Troszkę za bardzo go spłaszczyłam przed włożeniem do pieca więc wyszedł szeroki i niski, ale w jedzeniu to wcale nie przeszkadzało.



Składniki:
- 2 szklanki mąki pszennej
- 2 szklanki mąki żytniej
- 1 torebka drożdży w proszku
- czubata łyżeczka soli
- 1 szklanka ciepłej wody
- 1/4 kostki masła
- 15 dag boczku wędzonego
- 1 jabłko
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1 łyżeczka suszonego majeranku

Masło rozpuścić i wystudzić. Do miski przesiać mąkę żytnią i pszenną, wsypać sól i drożdże. Wlać około 1 szklanki ciepłej wody, zgnieść ciasto, pod koniec wyrabiania dolać wystudzone masło. Wyrabiać, aż w cieście pojawią się pęcherzyki. Oprószyć mąką i odstawić w ciepłe miejsce na 30 minut.

Boczek drobno pokroić, na patelni wytopić tłuszcz. Skwarki osączyć z tłuszczu. Jabłko obrać, przekroić na cztery części, usunąć gniazda nasienne. Ćwiartki pokroić na cienkie płatki. Wymieszać z sokiem z cytryny i majerankiem.

Wyrośnięte ciasto wymieszać ze skwarkami i kawałkami jabłka. Uformować bochenek, posypać odrobiną mąki, zrobić ukośne, niezbyt głębokie nacięcia, położyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić na czas rozgrzewania piekarnika, a następnie piec ok. 50 minut w 180ºC.

1 komentarz:


  1. andzia-35
    2009/03/21 20:13:25
    Cudny chlebuś, ja robiłam kiedyś bułki z boczkiem. Pozdrawiam!
    ugotujmy
    2009/03/21 20:22:26
    pyszny bochenek,
    którego smak jest dziś już tylko miłym wspomnieniem:-)
    Gość: kawusia35, *.multimo.gtsenergis.pl
    2009/03/21 20:33:43
    Lubię takie chlebki z różnymi dodatkami
    notme-gotuje
    2009/03/21 22:01:06
    Chlebek ze wszystkim dobrze smakuje. :))

    Pozdrawiam!
    casiapaw
    2009/03/21 22:49:13
    Wyobrażam sobie jaki musi być wilgotny, smaczniutki i ładnie pachnący boczkiem :) Tylko trochę masełka do niego i pyszna kolacja gotowa :D
    iis111
    2009/03/21 23:14:23
    skoro jest z boczkiem to musi byc pyszny. wyprobuje kiedys ten przepis:)
    majanaboxing
    2009/03/21 23:16:58
    Wygląda pysznie Edysiu ! :)) Nie jadłam jeszcze żadnego wypieku z boczkiem.
    Pozdrawiam :)
    edysia79
    2009/03/22 20:24:47
    Andziu ja z kolei bułek z boczkiem jeszcze nie piekłam, ale domyślam się, że musiały być pyszne :)

    Ugotujmy to bardzo miło mieć takie smaczne wspomnienia ;) Dobrze, że chociaż zdjęcie mi zostało :)

    Kawusiu ja też lubię chlebki z różnymi dodatkami, chyba zacznę częściej takie piec :)

    Notme taki domowy chlebek to zawsze smakuje :)
    również pozdrawiam!

    Casiu masz całkowitą rację, my go tak właśnie jedliśmy - tylko z dodatkiem masła i to wystarczyło :)

    Iwonko oczywiście polecam ten przepis do wypróbowania :)

    Majanko może więc spróbujesz? ;)
    atina_bc
    2009/03/23 10:08:38
    Edysiu pysznie wygląda:) Bardzo lubię boczek, więc chlebek na pewno do spróbowania:)
    edysia79
    2009/03/23 10:52:47
    Anitko myślę, że ten chlebek na pewno by Ci posmakował :)

    OdpowiedzUsuń