poniedziałek, 2 marca 2009

Muffinki bananowo-miodowe

U mnie znów muffinki. Nie znudziły się Wam jeszcze? ;)
Ponownie skorzystałam z przepisu znalezionego na blogu Kuchasi.  Muffinki są przepyszne, w smaku trochę przypominają keks bananowy, ale są bardziej wilgotne i dłużej utrzymują świeżość.  Z podanych składników wyszło mi aż 21 muffinek, ale to nawet dobrze, bo mają one tą dziwną właściwość że szybko znikają, a w ten sposób starczyły na dłużej ;)



Składniki
suche:
- 350 g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- szczypta soli
- 100 g cukru brązowego
- 200 g posiekanych orzechów włoskich
- 100 g musli*

mokre:
- 3 lekko ubite jajka
- 120 ml oleju
- 100 g płynnego miodu
- 3 duże banany

W jednej misce wymieszać wszystkie składniki suche, w drugiej mokre z rozgniecionymi widelcem bananami. Mokre składniki wlać do suchych, wymieszać dokładnie, ale tylko do połączenia składników.

Foremkę do pieczenia muffinek wyłożyć papilotkami, nałożyć do każdej po 2 łyżki ciasta.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 25 minut w 190C (do zrumienienia). Po wyjęciu z piekarnika zostawić na 5 minut w formie, a potem studzić muffinki na kratce.

* Nie miałam w domu gotowego musli, więc zrobiłam je sama mieszając płatki owsiane, płatki kukurydziane, otręby pszenne i rodzynki.
 

1 komentarz:


  1. blue_megi
    2009/03/02 11:41:38
    muffinki nigdy mi się nie nudzą :)
    Gość: asieja, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/03/02 11:57:36
    mi muffinki chyba nigdy się nie znudzą
    to pewnie dlatego, że za każdym razem
    ich smak nieco różni się od poprzedniego
    że można eksperymentowac ze składnikami
    i dodawac do nich właściwie wszystko
    i zawsze się udają
    pod tym względem są cudowne
    uwielbiam banany, to moje ulubione owoce
    a i miód z własnej pasieki :-)
    więc takie połączenie na pewno przypadłoby do mojego gustu
    Gość: Kuchasia, *.waw.sa.gov.pl
    2009/03/02 12:42:01
    Popieram poprzedniczki - muffinki nigdy się nie nudzą :-) pięknie Ci wyrosły!!!Pozdrawiam
    majanaboxing
    2009/03/02 12:42:46
    Edysiu, mnie tez sie muffiny nie znudzą! Są piękne! Banan z miodem, mniam! Pycha!
    evenka-arabeska
    2009/03/02 13:36:58
    Muffinki nie mogą się znudzić , nie ma takiej możliwości. A być może w przyszłości i u mnie pojawi się więcej przepisów na nie , bo właśnie wczoraj zakupiłam odpowiednią książkę ;-)
    notme-gotuje
    2009/03/02 14:11:22
    Po prostu cud mód. :))

    Pozdrawiam serdecznie!
    askher
    2009/03/02 19:04:59
    muffiny sa cudowne... czy to do kawy, czy na sniadanie, czy na wieczór do herbatki ... no i to co najlepsze - tak szybko sie je przygotowuje! Musza byc pyszne!
    iis111
    2009/03/02 19:54:35
    nigdy nie robilam muffinek bananowych, ani z dodatkiem miodu
    abbra
    2009/03/02 22:39:05
    Bananowe robiłam , ale bez dodatku miodu . Kusisz Edysiu - i do tego mam do zużycia w trybie pilnym bardzo dojrzałe banany ... - zjadłabym taką mufinkę :)
    edysia79
    2009/03/03 08:38:37
    Blue-megi mi się też nie znudzą :)

    Asieja zgadzam się z Tobą całkowicie :) A miód z własnej pasieki to jest to!

    Kuchasiu dziękuję za kolejny świetny przepis :)

    Majanko pyszne były, polecam :) Kiedy jakieś muffinki pojawią się u Ciebie? Odbraziłaś się już na nie? Bo ja cały czas kuszę...

    Evenko w takim razie czekam na nowe przepisy muffinkowe :)

    Notme właśnie tak :)
    Również pozdrawiam!

    Askher muffinki są dobre na każdą porę dnia i najbardziej lubię w nich właśnie to, że tak szybko można je zrobić :)

    Iwonko to były moje pierwsze muffinki z bananami, mam jeszcze inne przepisy z tmi owocami, więc pewnie niedługo wypróbuję, skoro te były takie dobre :)

    Abbro ja właśnie też miałam do pilnego zużycia właśnie trzy banany i dlatego zrobiłam te muffinki ;)
    atina_bc
    2009/03/03 14:19:44
    Edysiu pysznie sie prezentują:) I popieram, one sie nie nudzą:)
    olciaky
    2009/03/03 15:51:37
    Ajć muffinki!!!!!!:D
    uwielbiam:)
    pyszniutkie muszą być,ostatnio pożeram banany:D
    Gość: lili, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/03/04 11:19:45
    Skusiłaś mnie i jestem po prostu nimi zachwycona. Nie miałam musli więc nie dodałam -stąd wyszło mi ich niestety tylko 18...ale w smaku przepyszne sam puszek o samku bananowym zapachu miodu z niewielką domieszką orzechów..Polecam wszystkim
    kuchareczka58
    2009/03/05 00:28:55
    Zapowiadaja się super, bardzo lubię wilgotne mufiny , dlatego te koniecznie muszę wypróbować :)Pozdrawiam.
    edysia79
    2009/03/05 10:01:36
    Anitko dziękuję bardzo :) Dobrze, że muffinki się nie nudzą, bo nie mam zamiaru przestać ich piec ;)

    Olciaky są pyszniutkie :)
    Skoro masz ostatnio taką chęć na banany, to te muffinki to jest coś dla Ciebie!

    Lili bardzo się cieszę, że się skusiłaś :) Dziękuję za komentarz i polecenie tego przepisu :)

    Kuchareczko wypróbuj koniecznie, na pewno będą Ci smakować :)
    kuchnia-monsai
    2009/03/05 16:03:34
    Boziuniu, oslinie monitor no ! :)
    Gość: Basketball_Jones, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/12/19 10:38:54
    Rewelacyjny przepis. Upiekłem na przyjazd siostry, która była bardzo zadowolona. Świetne połączenie bananów, miodu i orzechów. Doskonale się wypiekają i mają przyjemną konsystencję. Pozdrawiam.
    edysia79
    2009/12/20 21:00:57
    Basketball_Jones super! Dziękuję za komentarz :)
    bbrzezinka
    2011/12/16 12:55:02
    Właśnie upiekłam te muffinki na kiermasz świąteczny do przedszkola. Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń