sobota, 7 marca 2009

Ciasto czekoladowe

Właściwie powinnam to ciasto nazwać "niesfornym ciastem czekoladowym", bo chociaż przepis jest dość prosty, to jego przygotowanie wcale nie poszło mi łatwo z kilku powodów. Po pierwsze specjalnie do tego ciasta kupiłam sobie formę cwibakówkę, a po zmiksowaniu wszystkich składników okazało się, że jest ona za mała i surowe ciasto wypełniłoby ją po brzegi. Musiałam je więc upiec w większej,  keksowej formie. Po drugie biszkopty nie chciały siedzieć w środku tak jak je ułożyłam, tylko się poprzesuwały kiedy ciasto wyrastało. Po trzecie chciałam zrobić polewę z roztopionej czekolady, ale mi nie wyszła, bo dodałam do niej troszkę śmietany kremówki. Skorzystałam więc z mojego sprawdzonego przepisu na polewę czekoladową.
Mimo wszystko ciasto wyszło wspaniałe: bardzo czekoladowe, wilgotne i puszyste, a przy tym wcale nie za słodkie. Polecam wszystkim wielbicielom czekoladowych słodkości :)



Składniki:
- 20 dag gorzkiej czekolady
- 18 dag masła
- 3 jajka
- 20 dag cukru pudru
- 1 torebka cukru wanilinowego
- szczypta soli
- 12 dag śmietany kremówki
- 20 dag mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 6 podłużnych biszkoptów
- 8 łyżek likieru migdałowego (amaretto)
- polewa czekoladowa
- 2 małe kostki białej czekolady do dekoracji

Czekoladę gorzką połamać na kawałki i razem z masłem stopić w kąpieli wodnej, przestudzić.
Jajka ubić mikserem z cukrem i cukrem wanilinowym. Wlać stopioną czekoladę i nadal miksując wlać śmietanę, a potem wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i solą. Całość wymieszać na gładką masę. Biszkopty nasączyć likierem.
Formę keksówkę wysmarować tłuszczem, przełożyć do niej połowę ciasta. Na cieście ułożyć dwa rzędy biszkoptów. Przykryć pozostałym ciastem. Wierzch gładko wyrównać.
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 50 minut w temperaturze 180C.
Ostudzone ciasto polać przygotowaną wg przepisu polewą czekoladową, środek posypać startą na dużych oczkach białą czekoladą.

1 komentarz:


  1. kasiac01
    2009/03/07 22:47:27
    bardzo mi się podoba! Super wygląda z tymi biszkoptami!
    abbra
    2009/03/07 23:11:42
    Fajny pomysł z tymi biszkoptami - podoba mi się Twoje ciasto , Edysiu ! :)
    iis111
    2009/03/08 01:39:21
    Edytko to jakis pechowy weekend;) Ja upieklam dzisiaj ciasto i tez mialam z nim troche problemow;)
    casiapaw
    2009/03/08 01:45:08
    Edysiu, znęcasz się nad nami!
    ;)
    kachna.pl
    2009/03/08 07:27:11
    Pewnie o tym cieście szybko nie zapomnisz skoro tyle mu się poświęciłaś ;) Wygląda rewelacyjnie.
    olalala77
    2009/03/08 09:27:53
    Wygląda fantastycznie :). Widać na zdjęciu, że jest mokre i wilgotne, i bardzo czekoladowe :). Pycha!
    ugotujmy
    2009/03/08 09:52:45
    niesforne,
    ale jakie piękne
    no i czekoladowe - to najważniejsze:-)
    majanaboxing
    2009/03/08 10:28:36
    Ojej, piękne jest ! A te biszkopty w środku dodają mu uroku :)) Sliczne, pyszne ciasto Edysiu!:))
    Gość: Kuchasia, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/03/08 11:06:53
    Ciasto może i niesforne w robocie, ale jak widzę to wynagrodziło wyglądem i smakiem....mniammniam :) Cudo!!!
    mietowka22
    2009/03/09 10:21:35
    uwielbiam ciasto czekoladowe a twoje z tymi biszkoptami śliczne jest :)
    notme-gotuje
    2009/03/09 13:04:34
    Wyszło wspaniale, wygląda wspaniale, mimo poprzesuwanych biszkopcików. ;)
    Jak dla mnie wyglądają tak jakby miały tak być. :)

    Pozdrawiam!
    edysia79
    2009/03/09 19:35:15
    Dziękuję za wszystkie komplementy dla tego ciasta i oczywiście zachęcam do wypróbowania przepisu ;)
    Co do biszkoptów, to wydaje mi się, że zapewniają one za każdym razem inny wygląd ciasta przez to ich przemieszczanie się :)
    zwegowani.pl
    2009/03/12 00:24:38
    bardzo wdzięczne edysiu Twoje "pieguski" ;)
    olciaky
    2009/03/14 17:19:54
    Złośliowość rzeczy martwych,ale najważniejsze ,że smak pozostał doskonały:)

    OdpowiedzUsuń