niedziela, 28 czerwca 2009

Babka jaglana

Z zewnątrz niepozorna, w środku kryje same pyszności, w dodatku zdrowe pyszności. Niestety nie dało się zrobić zdjęcia w przekroju, bo środek babki jest płynny, a raczej jego konsystencja zależy od serka jakiego się użyje. Można byłoby do serka dodać trochę żelatyny, ale przepis znajduje się w dziale "jadłospis malucha" więc jej nie dodawałam. Żeby środek nie wypłynął z babeczki po jej przewróceniu na talerzyk, dodałam od siebie spód ciasteczkowy.
Przepis pochodzi z Rodzinnej Kuchni "Przyjaciółki" i jest moją ostatnią już propozycją w ramach Sezonu Truskawkowego zorganizowanego przez Olgę.


Składniki (na 4 babeczki):
- 20 dag kaszy jaglanej
- 2 razy tyle mleka ile wynosi objętość kaszy
- 1 łyżka masła
- 480 g  twarożku waniliowego (użyłam Danio)
- 20 średniej wielkości truskawek

- 10 dag herbatników
- 6 dag masła


Kaszę przebrać, opłukać na sicie, osączyć, wrzucić na gotujące się mleko i gotować pod przykryciem od czasu do czasu mieszając aż kasza wchłonie cały płyn i będzie miękka, ostudzić (mleko można też wymieszać z wodą w proporcji 1:1).

Ciastka rozkruszyć lub zmielić w blenderze, masło roztopić, wlać do herbatników, wymieszać dokładnie.

Dno i boki miseczek o pojemności 300 ml wysmarować 1 łyżką masła, do każdej włożyć 1/4 ugotowanej i przestudzonej kaszy, ugnieść palcami, aby na dnie i bokach utworzyła się dość gruba warstwa. Do środka włożyć po kilka łyżeczek twarożku, włożyć umyte i osuszone truskawki (w całości). Owoce przykryć pozostałym twarożkiem, przykryć warstwą ciasteczkową, wyrównać powierzchnię i wstawić do lodówki.

Schłodzone i zastygnięte babeczki wyjąć na talerzyki, udekorować truskawkami i listkami mięty lub melisy.
 
 
Sezon Truskawkowy 2009

1 komentarz:


  1. viridianka
    2009/06/28 19:49:20
    ładnie sie prezentuje, ja jednak z checia zobaczylabym nawet wyplywajacy srodek ;)
    szarlotek
    2009/06/28 19:49:45
    O, jakie miłe wspomnienie dzieciństwa:)Może to i dobry pomysł na deserek :D Kto wie, może się skuszę, ale tak tylko dla siebie?Pozdrawiam!
    majanaboxing
    2009/06/28 19:57:42
    Pięknie wygląda!:)) Chętnie bym sobie spróbowała takiej pysznej babeczki:) Pozdrawiam:)
    grazyna1961.only
    2009/06/28 21:04:08
    Niby taka zwykła kasza a jakie cudo mozna z niej zrobic!
    atina_bc
    2009/06/28 22:09:44
    Bardzo ciekawa babeczka:) I pyszny deserek:)
    aga-aa
    2009/06/28 23:57:50
    bardzo lubię jaglankę, a tak dawno już jej nie jadłam
    kasiaaaa24
    2009/06/29 10:23:10
    Piękna :) Może wreszcie mój mąż przekonałby się do kasz. Musi smakować nieziemsko.
    Gość: Kaśka, *.cityconnect.pl
    2009/07/07 15:36:14
    Co prawda dziecku w życiu nie dałabym takiej ilości cukru, ale mnie bardzo smakowało:))) Pycha, uwielbiam kaszę jaglaną, a w tym zestawieniu jest nieziemska. Mnie też wypłynął środek, ale gdyby nie był płynny to pewnie babka byłaby zbyt sucha.
    edysia79
    2009/07/08 09:16:50
    Kaśka wiesz co? ja zrobiłam dwie babeczki i sama je zjadłam, też dziecku nie dałam ;) Tyle że mój synek kaszy nie lubi, a mnie one bardzo smakowały :)
    Dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń