niedziela, 7 czerwca 2009

Truskawkowy śmietanowiec czyli Weekendowa Cukiernia #5

Kolejną edycję Weekendowe Cukierni prowadzi Kuba. Wybrał dla nas przepis swojej Mamy i bardzo dobrze, bo nie ma to jak sprawdzone rodzinne przepisy :)
Śmietanowca zrobiłam już tydzień temu, ale nie miałam czasu wstawić go tutaj, więc robię to dopiero dzisiaj. Trochę pracy przy tym deserze było, ale opłacało się, bo wszystkim smakował i trudno było poprzestać na jednym kawałku. Dziękuję więc serdecznie za kolejną udaną edycję Cukierni :)
Skoro są tutaj truskawki, przepis ten dodaję również do Sezonu Truskawkowego Olgi.
 
 
 
 
Przepis podaję za Kubą, w nawiasach podaję zmiany jakich dokonałam
 
Składniki:
- 250 g biszkoptów (użyłam 1 paczki 125 g)
- sok wiśniowy do nasączenia biszkoptów
- powidła śliwkowe
- 1 l śmietany tortowej 36%
- 3 łyżki cukru pudru
- 4 łyżki żelatyny
- 75 g czekolady mlecznej (dałam gorzką)
- 1 kg truskawek
- 1 galaretka truskawkowa

Biszkopty układamy w tortownicy o średnicy 28 cm tak, aby utworzyły zwarty spód pod nasze ciasto. Wolne przestrzenie możemy wypełnić pokr0uszonymi częściami (ja po prostu ułożyłam jedną warstwę biszkoptów, nie zasypywałam przerw okruszkami).
Biszkopty trzeba jakoś zwilżyć. Większość osób używa w tym celu alkoholu, ja wolę zastosować rozcieńczony sok np. wiśniowy. Tak nasączone biszkopty smarujemy powidłami.

Żelatynę rozpuszczamy w odrobinie gorącej wody i mieszając od czasu do czasu czekamy aż ostygnie (należy zwracać uwagę czy nie zastyga).

Schłodzoną śmietanę ubijamy mikserem dodając cukier puder.
Do ubitej śmietany powoli dodajemy żelatynę i miksujemy.
Do masy śmietanowej wrzucamy umyte i podzielone na ćwiartki truskawki (około 750 g, resztę pokroić w połówki). Dodajemy także startą czekoladę (pokroiłam czekoladę w grubą kostkę) i delikatnie mieszamy całość łyżką.Wykładamy na spód biszkoptowy, a na wierzchu układamy pozostałe truskawki. Tortownicę wstawiamy do lodówki.
W oczekiwaniu na schłodzenie się masy, przygotowujemy galaretkę zgodnie z przepisem na opakowaniu. Ją również należy ostudzić mieszając tak, aby nie zastygła. Gdy już temperatura wystarczająco opadnie wylewamy ją na wierzch naszego śmietanowca i znowu wstawiamy do lodówki przynajmniej do czasu aż galaretka się całkowicie zetnie.
 
 

1 komentarz:


  1. szarlotek
    2009/06/08 08:08:39
    Kolejny raz zachwycam się truskawkowcem:-D, sama przekładając zrobienie go co tydzień:(
    Pewnie, skuszę się kiedy działkowe truskawki się zarumienią:)Niech no tylko będzie troszeczkę słoneczka to i zapał powróci:)Pozdrawiam!
    majanaboxing
    2009/06/08 08:34:25
    Jakże pieknie się prezentuje ten śmietanowiec! Musiał być baaardzo pyszny!:)))
    atina_bc
    2009/06/08 08:53:14
    Bardzo smacznie się prezentuje:)
    Gość: Krokodyl, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/06/08 12:27:11
    Edysiu, zrobiłaś? Ślicznie wygląda. :-) Na pewno pyszny. Takie desery to cudo! :-))
    margot11
    2009/06/08 13:47:46
    Bardzo pięknie wyszedł śmietanowiec ,tobie Edysiu
    Gość: zawszepolka, *.gmc-uk.org
    2009/06/08 14:26:02
    tut tutututuuttuttttuuu :) Gratulujemy udanego smietanowca :D
    I cieszymy sie, ze zechciala sie Pani przylaczyc do WC :D
    kabamaiga
    2009/06/08 17:18:54
    Właśnie widziałam ten smietanowiec u Kuby. Twój też uroczy i już się zaśliniłam. Pychotka (dobrze, że mam w domu podobną wersję)
    iis111
    2009/06/08 23:17:27
    nawet nie wiedzialam ze cos takiego jak weekendowa piekarnia istnieje:)
    mietowka22
    2009/06/09 09:04:05
    przepyszny musi być, muszę go zrobić :)
    emma001
    2009/06/09 18:13:47
    Ten spód z powidłami wydaje mi sie świetny.
    Dodaje twoj blog do ulubionych u mnie ;)
    viridianka
    2009/06/09 21:22:47
    Zapraszam na mój nowy blog, będzie mi bardzo miło gościć Cię Edysiu:)
    cioccolatogatto.blox.pl/html
    olciaky
    2009/06/12 16:31:41
    Miałam zrobić ,ale jak zwykle czasu zabrakło:)
    Gość: Aga30, 109.243.222.*
    2010/02/23 19:30:35
    Pysznie wygląda Twoje ciasto:)jak wszystko z Twojej stronki:)trzeba jednak poczekać na letnie truskawki żeby w pełni poczuć smak takiego ciasta...Teraz dostępne truskawki lepiej pachną niż smakują a do tego sama w nich chemia..
    Latem na pewno wrócę do tego przepisu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń