czwartek, 4 czerwca 2009

Naleśniki piwne

Miałam zamiar zrobić te naleśniki w ramach Naleśnikowego tygodnia, ale nie zdążyłam i zrobiłam je dopiero w poniedziałek. Byłam ciekawa jak będą smakowały naleśniki na piwie i na początku po zrobieniu ciasta miałam spore wątpliwości czy da się je z tego usmażyć. Okazało się, że nie było się o co martwić, bo nawet pierwszy usmażony naleśnik mi się udał, co nie zawsze zdarza się przy zwykłym cieście. Do tego smaczny i prosty do zrobienia farsz oraz sos pomidorowy i pyszny obiad gotowy.
Przepis pochodzi z magazynu "Kuchnia od kuchni" dla członków Klubu Winiary.



Składniki
na naleśniki:
- 6 łyżek mąki
- 2 jajka
- 1 szklanka jasnego piwa
- suszony majeranek i estragon
- 1 łyżka posiekanej świeżej natki pietruszki
- szczypta soli

na farsz mięsny:
- 200 g mielonego mięsa drobiowego
- 1 czerwona papryka
- 1 cebula
- 2 łyżki przyprawy do zup w płynie
- sól i pieprz
-3 łyżki oleju do smażenia
Z podanych składników przygotować ciasto naleśnikowe i odstawić na 30 minut. Następnie usmażyć na oleju 8 cienkich naleśników (mi wyszło 6).

Cebulę obrać, posiekać i zeszklić na oleju, dodać pokrojoną w paseczki paprykę i mielone mięso. Dusić pod przykryciem około 10 minut. Doprawić do smaku przyprawą do zup, solą i pieprzem.

Na naleśniki nałożyć porcje farszu i zwinąć. Podawać gorące, polane sosem pomidorowym.

1 komentarz:


  1. atina_bc
    2009/06/04 11:25:28
    Ależ pysznie wyglądają:) No ten dodatek piwa, to mnie zaintrygował;) To musiał być pyszny obiadek:)
    andzia-35
    2009/06/04 11:31:35
    Bardzo mi się podoba ten przepis:))) Widziałam u Notme przepis na nalesnki piwne i nawet mam go w kilku książkach, ale jakos do tej pory nie wypróbowałam:)) Pozdrawiam!
    majanaboxing
    2009/06/04 11:31:37
    Wyglądaja przepysznie !:)) Ciekawy przepis z tym piwem:) Musze spróbować :)
    Mnie nigdy nie wychodzi pierwszy naleśnik he he :D
    mietowka22
    2009/06/04 12:10:52
    pysznie wyglądają i jakaś odmiana od słodkich naleśników :)
    edysia79
    2009/06/04 13:12:49
    Anitka był pyszny, nawet bardzo!

    Andziu skoro te piwne naleśniki tak wokół Ciebie krążą to może się jednak skusisz na ich zrobienie?

    Majanko spróbuj, spróbuj ;)

    Miętówko dziękuję :) Wiesz, ja znacznie częściej robię naleśniki z farszem wytrawnym niż słodkim.
    krokodyll8
    2009/06/04 14:30:54
    Bardzo dobre! Bardzo ładnie wygladają. Też robiłam z piwem parę razy. Pierwszy raz ze zdziwieniem, że tak można. ;-))) Świetny przepis, szkoda że nie zdążyłaś dodać. Pewnie piwne będe chciała wkrótce zrobić, bo czmeu nie, skoro takie fajne. :-)))
    Gość: d.ross, *.nat.umts.dynamic.eranet.pl
    2009/06/04 15:33:51
    Nalesniki przeeeepyszne :) wiem bo je zjadlem.
    Nie moge sie doczekac powrotu z sanatorium i nastepnych wysmienitych potraw oraz ciast, ktore smakuja co jedna to bardziej.
    KOCHAM CIE zoneczko :D
    cuda.wianki
    2009/06/04 17:59:27
    edysiu, po takim komentarzu meza, wierze, ze byly pyszne :-)
    edysia79
    2009/06/04 20:21:44
    Krokodylku no to widzę, że Ty już w temacie piwno-naleśnikowym jesteś już obeznana :) Jeśli masz ochotę, zrób też moje.

    Mężu Kochany wracaj szybko, bo wiesz, że jak Ciebie nie ma, to motywację do pichcenia mam mniejszą ;)

    Cudawianko to Jego pierwszy komentarz, więc naprawdę bardzo, bardzo musiały Mu te naleśniki smakować ;)
    mojamalakuchnia
    2009/06/04 20:27:22
    O piwnych nalesnikach jeszcze nie slyszlam, ale z pewnoscia bardzo dobre. Ja kiedys dodalam do nalesnikow rumu - robilam takie na slodko z jablkami i kremem - tez wyszly swietnie (rumu oczywiscie tylko pare lyzek ;-)).
    iis111
    2009/06/04 20:42:49
    nalesniki na piwie? a to nowosc:)
    szarlotek
    2009/06/04 20:49:48
    Edysiu! toż to wymarzony przepis dla mojego taty! Koniecznie muszę mu go pokazać ! Piwo, widzę zadziałało tak jak drożdże, spulchniło :-)
    abbra
    2009/06/04 21:32:19
    Wyglądają świetnie !
    Od dawna kusi mnie , żeby zrobić naleśniki na piwie - może teraz się zmobilizuję i wypróbuję Twój przepis :)
    aga-aa
    2009/06/04 21:52:07
    zawsze mnie intrygował smak naleśników z piwem, muszę kiedyś spróbować
    a ładnie to tak tydzień zaczynać od alkoholu? ;p
    nette7
    2009/06/04 22:42:18
    Mam nadzieję, że nie będziesz mi miała tego za złe, jeżeli dodam również ten przepis do Twoich propozycji na naleśnikowy tydzień? :)
    edysia79
    2009/06/04 23:02:07
    Mojamalakuchnia pomysł z dodaniem rumu do naleśników na słodko mi się podoba, może kiedyś go wypróbuję. W tych naleśnikach piwo odgrywa raczej rolę spulchniacza, alkoholu nie było czuć, co nie zmienia faktu że były z wuglądu inne niż te które do tej pory robiłam.

    Iwonko ano na piwie :)

    Szarlotku masz rację, piwo spulchniło ciasto i fajnie bąbelkowało po wylaniu na rozgrzaną patelnię.

    Abbro dziękuję i polecam. Skuś się, nie daj się prosić ;)

    Aga no wiesz, trzeba było zrobić coś pysznego mężowi przed wyjazdem ;)

    Nette oczywiście że nie mam nic przeciwko dodaniu tych naleśników do tego tygodnia! Żałowałam że się z nimi do niego nie załapałam.
    olciaky
    2009/06/05 22:42:16
    Fajne ,szczególnie do pikantnego farszu-tak myślę:)
    beauty.choice
    2009/07/24 12:34:18
    znam neleśniki na piwie bardzo dobrze, jadałam je w pewnej naleśnikarni w ustroniu, a tak nawiasem mówiąc do zwykłych naleśników na słodko dodaje zawsze gazowaną wode mineralną - podobno to ten gaz sprawia ,że wychodzą idealne :) pozdrawiam
    Gość: piterk, *.ghnet.pl
    2011/03/08 17:29:08
    Fajne ciastko wychodzi, farsz moze byc rowniedobrze z kurczakiem i np. pieczarkami, pomidorkiem papryka i serem ;]

    OdpowiedzUsuń