czwartek, 4 listopada 2010

Pulpeciki wieprzowe w sosie koperkowym

Pulpeciki w sosie koperkowym to taki domowy i prosty obiad. W sam raz dla dzieci, chociaż i my dorośli się nimi zajadamy. Można je podawać z ziemniakami z wody, z makaronem lub kaszą. Zmieniając dodatki zmieniamy obiad i w ten sposób mieliśmy przez dwa dni obiad niby ten sam, a jednak inny :)





Składniki (na 4 duże lub 6 mniejszych porcji)
pulpeciki:
- 500 g mięsa wieprzowego (łopatki lub karkówki)
- 1 jajko
- 1 cebula
- 1 czerstwa bułka
- sól i pieprz
- mąka pszenna do obtoczenia

sos:
- woda lub bulion warzywny
- 1-2 marchewki
- 1 łyżka kwaśnej śmietany 18%
- szczypta soli
- 2 łyżeczki mąki pszennej
- 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
- pół pęczka koperku



Mięso zmielić z posiekaną wcześniej i zeszkloną na łyżce masła cebulą, oraz namoczoną w wodzie a potem odciśniętą bułką. Dodać roztrzepane jajko, sól i pieprz, dokładnie wyrobić.

Uformować małe pulpeciki, każdy obtoczyć w mące i obsmażyć z każdej strony. Zalać wodą lub bulionem (do 3/4 wysokości pulpetów). Dodać pokrojoną w plasterki marchewkę, przykryć i dusić do miękkości.

Zaprawić śmietaną wymieszaną ze szczyptą soli i dwoma rodzajami mąki. Zagotować, dodać posiekany koperek.


1 komentarz:


  1. majazteca
    2010/11/04 14:40:43
    Pyszny obiadek :) Wiedzialam, ze ogladanie blogow przed obiadem to nie najlepszy pomysl :) Teraz jestem taka glodna... :))
    wiosenka27
    2010/11/04 14:49:05
    Niezwykle apetyczny obiad:)
    mikimama
    2010/11/04 14:51:43
    Z marchewką jeszcze smaczniejsze!
    Gość: Ewa Smaczniutkie.pl, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2010/11/04 15:01:42
    Edyto widząc zapowiedź Twojego dania na durszlaku, chciałam napisać dokładnie to co Ty zrobiłaś na wstępie postu :) Danie idealne dla dzieci a i dorośli też będą zadowoleni. Do tego jeszcze kasza (o której wspominasz post wcześniej) np. jaglana i danie idealne :)
    Pozdrawiam
    kulinarnespotkania
    2010/11/04 15:40:09
    smakowicie wyglada Twoje jedzonko:) bardzo lubie takie klopsiki:)
    szarlotek
    2010/11/04 16:01:31
    Łał ! Ale obiadek ! Bardzo mi się podoba ta propozycja, chociaż u siebie musiałabym przed podaniem wydłubać marchewkę :)*
    dyrdymalki
    2010/11/04 16:03:49
    cudowne! wykorzystam :)
    olciaky
    2010/11/04 16:03:57
    Tydzień temu też u Mnie było pulpecikowo.Tyle że w nieco innym wydaniu- zupa krem z pieczarek z pulpecikami.
    Mniam:) aż się oblizuję.
    Ps: Bardzo fajna akcja- z kaszą.
    Buziaczki
    froginthefogg
    2010/11/04 16:06:33
    Edysiu, wyglądają wspaniale.
    Sos koperkowy to mój ulubiony.
    Czasem też robię takie pulpeciki.
    milk_chocolate84
    2010/11/05 08:01:36
    często takie robię :) To był jeden z pierwszych stałych obiadów jakie podałam synkowi. Taki mały szkrabol zajadał się że ho ho ;)
    Gość: Iwona, *.play-internet.pl
    2013/06/24 11:50:34
    robiłam pierwszy raz pulpety - nie rozpadły się, w smaku super, przepis ląduje w ulubionych. Aha, ja dałam po jednej łyżeczce mąki. 4 łyżeczki to dla mnie za dużo a sosik i tak zrobił się fajnie gęsty.

    OdpowiedzUsuń