niedziela, 28 września 2014

Sernik marmurkowy na migdałowym spodzie

Z tym migdałowym spodem to chyba nie całkiem prawda, bo chociaż sernik piecze się na cieście, to kroi i podaje się go odwrócony do góry nogami, ciastem na wierzchu. Wygląda jak babka, smakuje jak sernik. Takie dwa w jednym.
Smakuje rewelacyjnie, właśnie dzięki migdałom, a wyglądem zachęci do spróbowania nawet niejadki. Wszystkim w naszej rodzinie bardzo smakuje, nawet dzieci chętnie sięgają nie tylko po jeden kawałek, ale i po dokładkę.





Składniki (na formę o średnicy 24 cm)
na ciasto migdałowe:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1/2 kostki masła (100 g)
  • 2 jajka
  • 100 g mielonych migdałów
na masę serową:
  • 500 g białego półtłustego twarogu
  • 1 opakowanie (150 g) kremowego serka
  • 3/4 kostki masła
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka cukru z wanilią
  • 4 jajka
  • 1 łyżka ciemnego kakao

Przygotować ciasto:
w dużej misce rozetrzeć miękkie masło, dodać cukier, mąkę i jajka, utrzeć. Wsypać mielone migdały i jeszcze raz zmiksować. Tortownicę z wkładką z kominem wysmarować masłem. Wylepić ciastem jej dno i boki jak na zdjęciu (ciasto jest nieco lepiące, więc dobrze jest natłuścić masłem dłonie). Formę z ciastem włożyć do lodówki na godzinę.




Przygotować masę serową:
masło utrzeć i nie przerywając ucierania dodawać po łyżce twaróg przeciśnięty przez praskę i serek kremowy. Następnie dodać jajka, cukier, cukier z wanilią i mąkę ziemniaczaną.
Połowę masy serowej przełożyć do formy z ciastem. Do reszty dodać kakao i dokładnie zmiksować. Przełożyć na jasną masę i przemieszać trzonkiem łyżki czy widelca tworząc marmurek.

Formę z ciastem włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 50-60 minut.
Po upieczeniu ciasto zostawić na około 15 minut w uchylonym piekarniku, a następnie wyjąć, po lekkim przestygnięciu zdjąć obręcz. Kiedy ciasto całkiem ostygnie albo będzie jeszcze tylko delikatnie ciepłe do góry formy przyłożyć talerz i odwrócić go razem z formą do góry nogami, żeby ciasto zsunęło się na talerz. Kroić dopiero kiedy ciasto zupełnie wystygnie.

1 komentarz:


  1. Gość: foodmania, *.ssp.dialog.net.pl
    2014/09/28 18:20:12
    ale mi narobiłaś ochoty!!
    krystyna911
    2014/09/29 05:31:13
    super wygląda :)
    kabamaiga
    2014/09/29 16:55:34
    Świetny, ale chyba nie mam takiej formy. Babkową tylko.
    majanaboxing
    2014/09/30 07:44:06
    Bardzo fajny pomysł! Takiego serniczka nie robiłam i nie jadłam.
    Pozdrawiam:)
    gin86
    2014/09/30 19:56:35
    Ekstra, takiego sernika to ja jeszcze nie widziałam :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/10/02 12:06:48
    Nie mam niestety takiej formy, ale pomysl po prostu fantastyczny:)
    Gość: ania, *.zicom.pl
    2014/12/06 12:29:53
    Zrobiłam i mam problem. Warstwa ciasta jest krucha trudna do przekrojenia. Może za dużo mąki. Pomóż proszę
    edyta_rosner
    2014/12/06 23:46:23
    Aniu schowaj ciasto do lodówki i odczekaj do jutra z krojeniem. Przez noc ciasto powinno nabrać nieco wilgoci od sera i już bez problemu się kroić.

    OdpowiedzUsuń