środa, 20 stycznia 2016

Czekoladowe ciastka z bananami

Jedną z rzeczy, którą niemal zawsze można znaleźć w mojej kuchni to banany. Wszystko przez naszego Młodszego, który bardzo je lubi, a czasem nawet zjada banana na śniadanie przed wyjściem do przedszkola. Czasem, kiedy nie zdążymy zjeść bananów od razu, nadają się one już tylko do przerobienia na coś innego, oczywiście słodkiego. Najczęściej jest to ciasto, ale ostatnio bardzo polubiliśmy takie ciastka bananowe z przepisu Szarlotka. Łatwe do zrobienia, mięciutkie, szybko znikające. Nasze dzieci za nimi przepadają.




Składniki:
  • 1 dojrzały banan
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • 125 g cukru pudru (może być mniej)
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią
  • 100 g masła (w temperaturze pokojowej)
  • szczypta soli
Banana obrać, pokroić w plasterki i rozgnieść widelcem. Mąkę przesiać z kakao i proszkiem do pieczenia. Dodać cukier i cukier waniliowy. Wsypać sól, dodać posiekane masło i rozgniecionego banana. Wyrobić ręcznym mikserem tak by masa była lekko grudkowata. Przełożyć ciasto na blat i zagnieść elastyczne, gładkie ciasto.

Z ciasta uformować wałki na grubość 1,5 -2 cm, lekko spłaszczyć i ciąć na trójkąty. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez 15-20 minut.

Po upieczeniu wyjąć, pozostawić na 5 minut na blasze i przełożyć na kratkę do ostudzenia. Zimne posypać cukrem pudrem.








3 komentarze:


  1. Gość: Cukry Proste, *.dynamic.chello.pl

    2016/01/20 13:43:48

    Bananowym wypiekom zawsze mówię tak;)


    2. wedelka

    2016/01/20 15:27:56

    Świetne :) Koniecznie do wypróbowania :)


    3. jolantaszyndlarewicz

    2016/01/20 15:33:36

    Edytko świetne te ciasteczka:) .... a co do bananów i szybkiego ich dojrzewania to polecam zaraz po przyniesieniu ich do domu owinąć końcówkę (miejsce, w którym schodzi się cała kiść bananów) owinąć folią streczową. Wydłuża to czas przydatności bananów. Sprawdziłam u siebie i to działa, a radę znalazłam na necie:)


    4. mikimama

    2016/01/20 17:41:28

    Fajne ciasteczka i piękna zastawa!


    5. majanaboxing

    2016/01/22 14:28:05

    Extra ciasteczka! muszę powiedzieć, że ciastek z bananami jeszcze nie jadłam .



    6. Gość: URSA, *.ip.adsl.co.za

    2016/02/13 16:20:39

    ....... a ja dzisiaj 13 lutego zrobiłam te ciasteczka....... w dwóch wersjach.......
    .....jedna jak poleca przepis z kakao.....i są pyszne.......cięłam na trójkąty......
    .....a druga wersja do bez kakao i wanilli.......ale dałam zapach "caramel" i 5 ml różowego koloru aby ciasto było różowe i nie robiłam z wałeczka, ale "wałkowałam" i wycinałam foremką serduszkową, by mieć serduszka na jutro, 14 lutego, na "walentynkowe" spotkanie klubu książki.......z ciastem pracuje się bardzo dobrze, choć lepiej podzielić na pół, resztę przez ten czas mieć w lodówce, i jak się uporamy z jedną połową, z której wyszło mi 24 serduszka, akurat na jedną blaszkę.....to po upieczeniu z drugiej części robimy drugie 24 takie same.....ja piekłam 15 minut i były ok..... obie wersje oprószyłam pudrem......zapach "caramel" i banan bardzo dobrze razem "grają"......
    pzdr, Ursa, Kapsztad

    OdpowiedzUsuń
  2. Co mogę dać zamiast masła?? Jogurt naturalny??

    OdpowiedzUsuń