piątek, 14 marca 2008

Babka migdałowa z ananasem

Długo zbierałam się za to ciasto. Zawsze coś stawało mi na przeszkodzie: a to miałam za mało migdałów, a to nie miałam ich wcale, albo znowu szkoda mi było otwierać puszkę ananasów do jednego ciasta. Ostatnio jednak udało mi się znaleźć w kuchni wszystko czego potrzebowałam więc musiałam skorzystać z okazji i upiekłam taką oto babkę:

darmowy hosting obrazków

Składniki:
- 4 duże jajka
- 23 dag margaryny
- 23 dag cukru pudru
- 23 dag mąki pszennej
- 23 dag obranych i zmielonych migdałów (ja starłam migdały w maszynce na drobnych oczkach)
- 1 cukier wanilinowy
- 1 łyżka soku z cytryny
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 krążki ananasa z puszki
Margarynę utrzeć na puch, ciągle ucierając dodawać stopniowo cukier, cukier wanilinowy, sok z cytryny, potem wbijać po jednym jajka.Mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia dosypywać małymi porcjami, na końcu dodać migdały.
Podłużną keksówkę wysmarować margaryna, obsypać mąką, przełożyć do niej ciasto. Na wierzchu ułożyć plastry ananasa: 

darmowy hosting obrazków

Ciasto włożyć do zimnego, nie nagrzanego wcześniej piekarnika. Piec ok. 50 minut w 180st.C
Po upieczeniu cisto zostawić w formie przez ok. 10 minut.

darmowy hosting obrazków

Ta babka należy do tych słodszych, ale bez przesady. Bardzo smakowała mojej teściowej ;)

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2008/03/14 12:52:51
    Wygląda smacznie, mięciutko i mokro, czyli taka jaka babka powinna byc wg mnie :)
    edysia79
    2008/03/14 12:55:15
    Majanko Ty to jakiś ekspres jesteś! Chwilę temu wkleiłam przepis, a Ty już zdążyłaś go skomentować :)
    majanaboxing
    2008/03/14 14:36:07
    Coraz czesciej zdarza mi sie byc pierwszą w komentowaniu, nie wiem dlaczego ? :)
    majanaboxing
    2008/04/15 14:39:41
    Edysiu,a Ty co tak zapuscilas bloga. Gdzie nowe zdjecia, przepisy ? Czekamy, oj czekamy ;) Pozdrawiam serdecznie .
    eda-1
    2008/04/17 10:46:12
    Zapraszam do nowej zabawy "podziel się tym co najlepsze" - będziesz miała pole do popisu:)) Szczegóły na moim blogu.
    usmiecham-sie
    2008/04/27 09:04:13
    Jaki fajny pomysł z ananasami :)
    mikan14
    2010/04/06 12:42:51
    A co zrobić, żeby ananasy nie opadły na dno?:)
    Tak poza tym, babka jest świetna! Słodka i pulchna:)
    edysia79
    2010/04/06 14:36:14
    Mikan ja nie robiłam niczego, bo ciasto było gęste i ananasy nie opadły. Nie należy ich w ciasto wciskać, może można by je też obtoczyć je w mące, tak jak robi się to z bakaliami żeby zapobiec ich opadaniu.

    OdpowiedzUsuń