poniedziałek, 3 marca 2008

Placuszki z groszkiem

Ten przepis długo za mną chodził no i w końcu doczekał się wypróbowania. Placuszki wyszły na prawdę dobre, a dzięki kolorom kukurydzy i groszku jakoś tak wiosennie się na chwilę zrobiło ;)

darmowy hosting obrazków

Składniki:
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 3 jaja
- 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
- 1/2 puszki kukurydzy
- 1/2 puszki groszku (ja użyłam ugotowanego groszku mrożonego)
- 10 dag chudej szynki
- sól, pieprz
- olej do smażenia
- tarty żółty ser do posypania

Żółtka oddzielić od białek, dodać szczyptę soli i pieprzu, utrzeć z mąką dodając po łyżce jogurtu (najlepiej ucierać mikserem, bo ciasto jest gęste i lepiące). Białka ubić na sztywną pianę, delikatnie połączyć z ciastem. Kukurydzę i groszek osączyć z zalewy, wsypać do ciasta razem z pokrojoną w kostkę szynką, dokładnie wymieszać.
Na rozgrzany olej kłaść łyżką placki, smażyć na średnim ogniu z obu stron na rumiano. Ciepłe posypać serem. Można też polać keczupem.

1 komentarz:


  1. casiapaw
    2008/03/04 12:54:22
    robiłam kiedyś takie placuszki, z bardzo podobnego przepisu, i potwierdzam że są pyszne! i uroczo kolorowe :)
    usmiecham-sie
    2008/03/08 19:32:25
    Ja też ostatnio robiłam placuszki, w zasadzie naleśniki i słodkie, ale placuszkowate.
    Podoba mi się idea robienia placuszków nie tylko ziemniaczanych, ale z różnych rzeczy. Te kojarzą mi się wiosennie, bo z zielonymi groszkami :)
    igo53
    2009/04/16 21:34:43
    Placuszki smaczne, można się nimi pochwalić się przed znajomymi ,bo są wiosenne
    ninn17
    2009/12/09 15:38:49
    fajne te placuszki :) ja sypnelam lyzeczke proszku do pieczenia i puchate mi wyszly :)
    jem z sosem majo-jogo :D
    przepis laduje w zeszycie

    OdpowiedzUsuń