czwartek, 17 listopada 2011

Mrożenie białek

Pod każdym przepisem, w którym wykorzystuję zamrożone wcześniej białka pojawia się mnóstwo pytań. wiem, że dla części czytelników informacja, że białka jajek można zamrozić jest nowością. Ja sama dowiedziałam się o tym stosunkowo nie dawno, bo dopiero wtedy, kiedy zaczęłam pisać tego bloga i zaglądać na inne blogi kulinarne.

Mrożenie białek to doskonały sposób na ograniczenie strat w kuchni, bo nie wiem jak Wam, ale mnie zdarzało się białka wyrzucać po zużyciu żółtek. A czego jak czego, ale marnowania żywności nie lubię.

Pomyślałam więc, że dobrze będzie informacje na ten temat zebrać w jednym poście, a potem po prostu przy takich przepisach podawać do niego link.

Wygląda to tak:
- białka mrożę od razu po oddzieleniu od żółtek
- na początku mroziłam je w pojemniczkach na lód, a potem kupiłam małe plastikowe kubeczki z przykrywkami do serwowania sosów na wynos (w jednym kubeczku mieszczą się 2 białka, więc łatwo mogę policzyć ile ich mam i rozmrozić potrzebną do wypieku ilość). Można też białka zamrozić w słoiczku
- przechowuję je w zamrażalniku przez okres około 3 miesięcy
- rozmrażam  w temperaturze pokojowej
- białka po rozmrożeniu ubijają się tak samo, jak świeże, a nawet wydaje mi się, że lepiej

To chyba już wszystko, ale jeśli macie jeszcze jakieś pytania odnośnie tego tematu, to piszcie, na pewno odpowiem :)


Przepisy w których możecie wykorzystać odmrożone lub świeże białka znajdziecie w bocznej szpalcie pod tagiem białka, lub klikając TUTAJ.

2 komentarze:


  1. kaaasiuniaa
    2011/11/17 15:14:46
    Przyznam, że u mnie w kuchni do tej pory marnowałam całe mnóstwo białek, bardzo cenna informacja, ze można je mrozić, dziękuję :-)
    Gość: , *.tktelekom.pl
    2011/11/17 16:17:23
    bardzo pomocna informacja :) dziękuję serdecznie ;)

    kuchnia-domowa-ani.blogspot.com
    jolantaszyndlarewicz
    2011/11/17 18:08:18
    ja też zawsze mrożę białka .... i to prawda, ze lepiej się ubijają rozmrożone niz takie świeże:)
    kabamaiga
    2011/11/17 19:04:13
    Też mrożę, tylko potem jakoś nie mogę ich zużyć :) Przed przeprowadzką wyrzuciłam 3 worki z zamrożonymi białkami :(
    malgorzata-p17
    2011/11/18 15:12:57
    przyznam że co jak co ale białek nigdy nie mroziłam:)
    człowiek uczy się całe życie!
    Gość: Anna, *.dynamic.chello.pl
    2013/02/20 13:35:42
    Ja mam pytanie - jak długo się takie białka rozmrażają i czy przed miksowaniem warto je schłodzić w lodówce?
    ne-ssi
    2013/03/28 16:56:00
    Witam;-) mam pytanko ale widzę,że koleżanka z góry już je zadała ale brak odp:( proszę mi powiedzieć ile ok czasu trzeba wcześniej te białka rozmrozić i czy w lodówce czy w temperaturze pokojowej?
    edysia79
    2013/03/29 20:39:58
    ne-ssi nie mierzyłam nigdy czasu rozmrażania. Jeśli planuję pieczenie rano, to wyjmuję je z zamrażalnika na noc, a jeśli po południu, to wyjmuję rano.
    Rozmrażam w temperaturze pokojowej.
    Przed ubijaniem nie trzeba ich ponownie chłodzić.
    ne-ssi
    2013/03/29 21:19:59
    Dziękuję za odp:) właśnie o taką mi chodziło:)
    Gość: crummblle, *.rev.sfr.net
    2013/06/24 18:23:05
    Właśnie tego szukałam, dziękuję :-)
    Gość: madzik, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/05/17 11:49:08
    Jeśli macie problem co potem z białkami to polecam upieczenie tortu bezowego "Pavlovej" wbrew pozorom bardzo łatwy i wyjątkowo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dość zaskakujący sposób na przechowywanie białek. Ale jest on też idealny na to, aby ich nie marnować.

    OdpowiedzUsuń