wtorek, 15 listopada 2011

Pierogi z Milanówka

Te pierogi nieco przypominają inne, które są naszymi ulubionymi, czyli słone pierożki z mortadelą. Jednak znacznie szybciej się je robi, bo zamiast twarogu używamy do ciasta gotowego kremowego serka i są większe, więc i brzegów do zlepiania jest mniej. No i chyba dlatego te nowe pierogi zdetronizują tamte maluchy ;)

Przepis znalazłam w "moim Gotowaniu" nr 3/2010, w dziale kuchnia regionalna - warszawska. Dlatego dodaję go akcji Gotujemy po polsku! pod patronatem serwisu zPierwszegoTłoczenia.

Czy ktoś z czytelników mieszkających w okolicach Warszawy zna te pierogi? Jestem bardzo ciekawa ;)




Składniki (na 26 sztuk)
na ciasto:
- 2,5 szklanki mąki pszennej
- 200 g masła
- 250 g kremowego serka twarogowego (u mnie bieluch)
- 0,5 łyżeczki soli
- 0,5 łyżeczki startej z cytryny

na farsz:
- 250 g chudego wędzonego boczku
- 200 g sera żółtego
- 2 łyżki masła
- 1 żółtko
- sól i pieprz
- 50 g płatków migdałowych

do posmarowania:
- 1 białko
- płatki migdałowe


Przygotowanie ciasta:
mąkę przesiać, posiekać z masłem, dodać resztę składników, szybko zagnieść ciasto, owinąć w folię i włożyć do lodówki.

Przygotowanie farszu:
boczek zmielić, żółty ser zetrzeć na małych oczkach. Masło otrzeć z żółtkiem, doprawić solą i pieprzem. Cały czas mieszając, małymi porcjami dodawać boczek i ser, a na koniec pokruszone płatki migdałowe. Wymieszać dokładnie.

Przygotowanie pierogów:
ciasto podzielić na dwie części, każdą rozwałkować na prostokąt i pokroić na kwadraty o wymiarach 10x10 cm. Na każdy kwadrat nałożyć farsz i dokładnie skleić po przekątnej.

Pierogi ułożyć na wysmarowanej masłem blasze. Posmarować roztrzepanym białkiem, posypać płatkami migdałowymi.

Piec w temperaturze 200 st.C przez około 20 minut na złoty kolor.




1 komentarz:


  1. smiters
    2011/11/15 23:15:17
    fajne ,coś nowego ;-)
    rozmaitosci-bartimaus.blogspot.com/
    Gość: joanna, 94.75.114.*
    2011/11/15 23:23:22
    ja niestety nie znam;)
    Gość: martusiaaa1607, 194.28.42.*
    2011/11/15 23:48:13
    Jeśli z boczkiem w środku, nawet tego nie ruszę, ale chętnie zrobię dla taty ;)
    Pytanie techniczne: jak cienko rozwałkować ciasto? Domyślam się, że ma konsystencję ciasta kruchego, a nie pierogowego co pewnie nie ułatwia sprawy ;)
    I zapach pewnie zabójczy ;)
    majanaboxing
    2011/11/16 06:52:20
    Ciekawe te pierożki i bardzo smakowicie wyglądają.
    Pozdrowienia :)
    Gość: Noelka, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/11/16 08:58:03
    Pierożków z takim nadzieniem nie znam ( mieszkam w Warszawie), ale często piekę wersję słodką z takiego ciasta (tyle samo mąki, białego sera i masła, a do środka dżem, albo jabłka posypane cukrem z cynamonem.
    Twoja wersja na pewno do wypróbowania.
    Pozdrawiam
    julka_zlotov
    2011/11/16 11:55:06
    Odkryłam wczoraj wieczorem Twój blog i oglądnęłam CAŁY od razu! Bardzo trafiasz w mój gust kulinarny i teraz chyba przez najbliższe kilka miesięcy będę gotować i piec wg Twoich przepisów :)

    Pozdrawiam!
    Nowa stała czytelniczka ;)
    monitt
    2011/11/16 12:09:44
    E. - adoptuj mnie albo chociaż daj się namówić na abonament obiadowy dla mnie!:)
    kini1812
    2011/11/16 13:01:37
    farsz do mnie bardzo przemawia, uwielbiam boczek :) a same pierogi prezentują się wybornie :)
    Gość: Maggie, *.zen.co.uk
    2011/11/16 13:10:22
    Ja nie z Warszawy, wiec trudno sie dziwic, ze nie znam, ale chetnie bym poznala, bo zapowiadaja sie pysznie!
    chochlikikuchenne
    2011/11/16 13:33:16
    Ja tez nie z Wawy i nie znam tych pierozkow, ale zajule bo musza byc baaardzo dobre:)
    jolantaszyndlarewicz
    2011/11/16 18:56:35
    ależ one muszą byc pyszne :) fajnie wyglądają:)
    nashelly
    2011/11/16 21:04:20
    Haha, właśnie dzisiaj też publikowałam przepis na rogaliki wytrawne z ciasta twarożkowego: gingerbreath.blox.pl/2011/11/Rogaliki-pizzowe-z-twarogu.html :) a myślałam, że prawie nikt nie robi tego ciasta w wersji słonej. Pozdrawiam, pierożki na pewno pyszne! :)
    edysia79
    2011/11/16 22:18:48
    Martusiaaa1607 rozwałkowane ciasto miało grubość ok. 2-3 mm i wałkowało się całkiem dobrze, nie miałam z nim żadnych problemów :)

    Noelko, Nashelly a wiecie, że ja głównie przepisy z takim ciastem w wersji pikantnej znajduję? Chyba nawet jeszcze nie robiłam w wersjo słodkiej...

    Julka_zlotov witam Cię serdecznie na moim blogu i zapraszam do korzystania z przepisów :)

    Monitt nie ma sprawy, załatwione ;)


    Wszystkim dziękuję za komentarze i polecam zrobienie tych pierożków, bo są rewelacyjne :)
    Gość: paolletta, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/11/22 09:47:20
    hmmm.. jestem z MilanoCity a nie słyszałam o pierożkach nigdy.. truskawki, krówki, jadwab to taaak..ale pierożki nie.. hmm...
    Gość: martusiaaa1607, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/12/03 16:16:09
    A te zrobiłam dzisiaj ;) Boczku nie cierpię, więc nie jadłam, ale domownikom bardzo smakuje. A i robi się je całkiem sprawnie i przyjemnie ;) Na wierzch zamiast migdałów dałam sól i słodką paprykę ;))
    Gość: Kulinarna, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2012/08/04 21:08:02
    Pomimo że bardzo kaloryczny to jednak uwielbiam wędzony boczek. Nigdy nie spotkałam podobnego przepisu, a całość zapowiada się bardzo apetycznie. Przepis koniecznie do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń