wtorek, 5 lutego 2013

Drożdżówki z białym serem i czekoladą

Miałam ochotę na drożdżówki z serem. I z czekoladą.
Upiekłam.
Wyszły dokładnie takie jak chciałam i smakowały tak jak sobie wymarzyłam.

Czyli znalazłam kolejny przepis na idealne bułki, tym razem na słodko.

Przepis na doskonałe zwykłe bułki znajdziecie tutaj.

 

Przepis na ciasto i sposób zawijania znalazłam na blogu Moje Wypieki, nadzienie zmieniłam.

Składniki (na 11 dużych drożdżówek*)

na ciasto:
  •  500 g mąki pszennej
  • 1 szklanka letniego mleka
  • 2 łyżki stopionego i przestudzonego masła
  • 1 duże jajko
  • 1/3 szklanki miodu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 25 g świeżych drożdży
na nadzienie:
  • 500 g sera białego półtłustego
  • 5 łyżek cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego (lub 2 łyżki domowego cukru waniliowego)
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka
dodatkowo:
  • 1,5 tabliczki (150 g) czekolady gorzkiej pokrojonej w kostkę
  • 1 jajko roztrzepane z łyżką mleka do posmarowania bułek

Przygotowanie ciasta:
mąkę wsypać do miski, na środku zrobić wgłębienie, wkruszyć do niego drożdże, polać łyżeczką miodu, oraz niewielką ilością letniego mleka i rozetrzeć palcami tworząc zaczyn. Miskę przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na około 10minut. Po tym czasie zacząć wyrabianie ciasta, dodając sól, stopione masło, roztrzepane jajko oraz pozostałe letnie mleko i miód. Wyrobić na gładkie, nie lepiące się do rąk ciasto. Uformować je w kulę i położyć w misce. Ponownie przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na około 1 godzinę.
W tym czasie przygotować nadzienie:
twaróg przecisnąć przez praskę, wymieszać z pozostałymi składnikami. Ewentualnie dosłodzić jeszcze do smaku, pamiętając, że nadzienie będzie jeszcze posypane czekoladą.

Wyrośnięte ciasto wyjąć z miski, krótko wyrobić, podzielić na 11 równych części (po ok. 80 g każda). Każdą porcję ciasta rozwałkować na placek o średnicy około 17 cm.

Posmarować nadzieniem, posypać pokrojoną czekoladą i zwinąć w rulon, zgiąć go na pół.
Ostrym nożem przeciąć tak złożone ciasto na pół, zostawiając nieprzecięte około 2 cm od góry.
Rozłożyć ciasto na boki tak, by powstała bułka w kształcie ósemki.

Tak samo postąpić z wszystkimi częściami ciasta.




Powstałe bułki ułożyć na wyłożonej papierem lub matą do pieczenia blasze w sporych odległościach od siebie, przykryć i odstawić na 30-40 minut do napuszenia.
Przed pieczeniem bułki posmarować jajkiem roztrzepanym z mlekiem.

Piec w 190 st.C przez około 20 minut.

* drożdżówki są na prawdę duże, na zdjęciu leżą na dużym, obiadowym talerzu, nie deserowym.

1 komentarz:


  1. droczilka
    2013/02/05 13:26:48
    Grunt to mieć swój sprawdzony i ulubiony przepis na drożdżówki. Połączenie sera i czekolady bardzo mi odpowaida.
    wariatka2000
    2013/02/05 13:53:50
    świetny przepis, na pewno wypróbuję, slicznie Ci wyszły, już czuję jak pachną bosko :)
    Gość: Lukatwarz, *.wegorzewo.mm.pl
    2013/02/05 17:37:12
    intrygujące połączenie i dobre do wypróbowania :)
    krysia_saska
    2013/02/06 11:02:59
    Jakie pychotki :)
    najsmaczniejsze.pl
    2013/02/06 22:30:08
    Pysznie wyglądają. Nabrałam ochoty, bo lubię zapach domowych drożdżówek :)
    izaa_a
    2013/02/07 10:16:56
    świetne bułeczki ;)

    OdpowiedzUsuń