niedziela, 29 czerwca 2008

Bilberry and oatmeal swirls

Podwieczorek lub drugie śniadanie w ogrodzie? Mam wspaniałą propozycję :) Deser ten zobaczyłam na blogu Dorotus i od razu chciałam go zrobić. Poczekałam jednak na jagody, bo Dorota napisała że właśnie z jagodami smakuje Jej najlepiej. Zrobiłam i tak się zachwyciłam, że już cztery razy jedliśmy taki deser, przeważnie na kolację ;) Zrobiłam go z jagodami, truskawkami, z jagodami i truskawkami na raz (owoce zmiksowane z cukrem osobno) i ten był bardzo kolorowy. Teraz czekam na maliny..
Składniki (na 4 porcje)
- 250g jagód
- 4 łyżeczki cukru pudru
- kilka ciastek owsianych Digestive
- 500g gęstego jogurtu naturalnego
Do blendera wrzucić ciastka (nie udało mi się kupić ciastek Digestive, więc dałam 3 ciastka Go musli z owocami i 3 zwykłe herbatniki petitki). Zmielić na niezbyt drobne okruszki, wysypać do miseczki. Do blendera przełożyć owoce, dodać cukier, zmiksować na gładki sos.
Do przygotowanych szklanek nałożyć 1,5 łyżki jagodowego puree, na to 2 łyżki jogurtu, posypać pokruszonymi ciastkami . Jeszcze raz ułożyć warstwy w takiej samej kolejności tak, żeby ciastka były na wierzchu.
Podawać od razu albo po schłodzeniu.
Deser można też przygotować z owoców mrożonych zimą lub jesienią i w ten sposób przywołać wspomnienia z ciepłych letnich dni ;)

1 komentarz:


  1. iis111
    2008/06/29 12:19:15
    Sliczne zdjecia!
    k0m0r
    2008/06/29 12:22:51
    Wspaniale wygląda :)
    casiapaw
    2008/06/29 20:21:21
    Naprawdę chciałam się oprzeć temu deserowi. Ale ponieważ jesteś kolejną osobą, która go zachwala, a poza tym zrobiłaś go z jagodami, na które nie mogę sie doczekać, rezygnuję z postanowienia. I zrobię go jak najszybciej :)
    abbra
    2008/06/29 22:48:50
    Wow ! Z jagodami wygląda bajecznie ! I ta łączka koniczynkowa w tle ...
    Mam jeszcze paczkę ciastek Digestive , muszę tylko kupić jagody i zrobię wersję jagódkową :)
    aniellska
    2008/06/30 00:07:05
    ojej, jest właśnie północ a ja już się nie mogę doczekać śniadania, na razie chyba w wersji truskawkowej :)
    majanaboxing
    2008/06/30 08:59:32
    Tez robilam , ale z truskaweczek :) Piekne zdjecia, takie letnie, no sliczne po prostu!!! :)
    kasiaaaa24
    2008/06/30 11:45:19
    Ale cudo... Kusiły mnie już truskawki, ale jakoś się powstrzymywałam. Teraz moja silna wola podupadła :) CUDO
    edysia79
    2008/06/30 12:42:46
    Casiu - opieranie się temu deserowi nie ma sensu. Po prostu trzeba go zrobić, a kiedy się go raz spróbuje, to będzie się chciało jeszcze i jeszcze ;) Skoro nie chcesz się jeszcze rozstawać z truskawkami spróbuj też zrobić ten deser z jedną warstwą jagodową, drugą truskawkową :)

    Abbro - taką łączkę mamy w ogrodzie ;) będę zaglądać do Ciebie i czekać na Twoją wersję tego deseru :)

    Aniellska - zrobiłaś sobie takie truskawkowe śniadanie?

    Majanko - dziękuję :D

    Kasiu - cieszę się że złamałam Twoją silną wolę. Koniecznie zrób z jagodami :)


    edysia79
    2008/06/30 12:45:58
    Komor - witam na moim blogu i dziękuję :)
    olcieek
    2008/07/04 12:16:52
    Co spojrzę na jakiś blog to dosłownie prześladują mnie zdjęcia tego deseru.
    I co blog to piękniejsze !
    Cudowne zdjęcia na łonie natury .. oh ;-)
    Gość: ancymon, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/07/23 10:53:44
    Następnym razem więcej cukru dodam. Trzcinowego. Albo glukozy. Nie jadam cukru białego, ale ten deser był dla mnie za mało słodki. Ale mimo to polecam. Ciekawa jestem wersji z malinami.......:))))
    edysia79
    2009/07/23 11:00:11
    Ancymonku wypróbowałam też wersję z malinami i truskawkami, ale najbardziej smakowała mi właśnie jagodowa. Cieszę się że Tobie zasmakowało i że zamierzasz robić powtórkę :)))
    Pozdrawiam serdecznie!
    Gość: Muffinka, *.omega.3s.pl
    2009/10/14 15:53:07
    Ciastka Digestive są w Lidlu. Przepis rewelacyjny:)
    edysia79
    2009/10/14 18:38:22
    Muffinko cieszę się :)
    ninn17
    2010/02/15 15:09:14
    na szczescie latem wsadzilam jagody w sloiki :)
    umilalam sobie tym deserkiem chwile ciezkiej nauki. a ze jestem juz po obronie (udanej :P) to mam czas komentarze popisac zalegle :)
    aha. sprobuj usmazyc na maselku (50g) z dodatkiem brazowego cukru (30g) platki owsiane (120g)... tez pysznie tu pasuja :)

    OdpowiedzUsuń