niedziela, 22 czerwca 2008

Ciasto Biedronka z jagodami

Zaintrygowała mnie nazwa tego ciasta i jego wygląd :) Nie wiem skąd go mam, chyba z jakiejś gazety, bo przepisałam go na kartkę i wpięłam do segregatora w którym trzymam przepisy do wypróbowania. Kiedy pojawiły się jagody, po prostu musiałam go zrobić, a potem nie mogłam się doczekać momentu przekrojenia. Byłam bardzo ciekawa jaka ta moja biedronka będzie w środku. No i powiem Wam - super jest. Ciasto świetnie wygląda i jest bardzo smaczne. Jeśli chcecie zrobić wrażenie na gościach polecam ten przepis. Gwarantuję że będą się zastanawiać jak powstał ten wzorek w cieście ;)

 
Składniki:
 
Ciasto jasne
- 1 jajko
- 3 szklanki mąki pszennej
- 25 dag margaryny
- 1 szklanka cukru pudru
 
Ciasto ciemne
- 3 jajka
- 1 szklanka gęstej śmietany 18%
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 2 łyżeczki kakao
- 1 łyżeczka sody
 
Krem
- 1/2 l mleka
- 25 dag margaryny
- cukier wanilinowy
- 1 szklanka cukru kryształu
- 2 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej
- 2 łyżki mąki pszennej
 
Do dekoracji
- jagody
- galaretka pomarańczowa
 
Wszystkie składniki jasnego ciasta wsypać do miski, zagnieść gładkie ciasto, owinąć folią spożywczą i włożyć na pół godziny do zamrażalnika.
 
Przygotować ciasto ciemne: żółtka zmiksować z cukrem, dodać śmietanę, sodę i kakao, zmiksować. Wymieszać delikatnie łyżką z pianą ubitą z białek.
 
Jasne ciasto zetrzeć na tarce o dużych oczkach do ciemnego ciasta. Delikatnie wymieszać. Masę przełożyć do natłuszczonej i wysypanej mąką tortownicy. Włożyć do nagrzanego piekarnika i piec w 180ºC przez ok. 1 godzinę (ja piekłam nieco dłużej), ostudzić.
 
Połowę mleka zagotować z cukrem i cukrem wanilinowym. Dodać rozmieszane w pozostałym mleku mąki. Gotować do zgęstnienia. Przykryć garnek folią spożywczą żeby nie zrobił się kożuch, odstawić do ostygnięcia. Zimny budyń zmiksować z margaryną na puszystą masę. Wyłożyć ją na ciasto, posypać jagodami, wstawić do lodówki.
 
Galaretkę rozpuścić w 350 ml gorącej wody, ostudzić, tężejącą wylać na schłodzone ciasto, znów chłodzić aż galaretka stwardnieje.
 
 
 

1 komentarz:


  1. iis111
    2008/06/22 14:26:31
    Zaraz sie rozplacze:( Uwielbiam jagody, takie prosto z krzaczka, ale sezon jagodowy spedze caly w UK wiec musze zapomniec o jagodkach w tym roku:(
    casiapaw
    2008/06/22 16:28:07
    Wygląda super! Chociaż mi bardziej niż z biedronką kojarzy się z tygryskiem ;)
    majanaboxing
    2008/06/23 08:33:34
    Piękne to ciasto! Rzeczywiscie kojarzy sie bardziej z tygryskiem. Piekne po prostu ! Edysiu, masz talent! :) MIlego dnia ! :)
    atina_bc
    2008/06/23 09:36:32
    Super jest to ciasto! Też mi się kojarzy z tygryskiem;-)
    edysia79
    2008/06/23 10:02:31
    Iwonko - czy w UK można kupić borówki amerykańskie? Można nimi zastąpić jagody, chociaż ja nigdy nie próbowałam.

    Casiu - ta biedronka to przez jagody pomarańczowej galaretce, bo przecież "biedroneczki są w kropeczki... " ;)

    Majanko - dziękuję :))

    Atino - czyli wyszła mi biedronka tygrysia hihihi
    majanaboxing
    2008/06/23 14:22:53
    To jest biedronko - tygrysek :)
    usmiecham-sie
    2008/06/26 18:03:16
    Jak z tygryskiem, to to jest brykniete ciasto z jagodami :)
    Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2008/11/04 13:43:34
    a gdzie jest mąka do ciemnego ciasta
    edysia79
    2008/11/04 13:45:54
    Gościu a mąki w ciemnym cieście nie ma
    Gość: ola_ole!, *.internetdsl.tpnet.pl
    2009/01/05 18:17:25
    polecam, bo ciasto jest przepyszne i baaaaaardzo efektowne - u mnie w domu było hitem świątecznego stołu (nawet piernik mamy został zdetronizowany;)) i wbrew pozorom mało kłopotliwe w wykonaniu!
    Gość: ola_ole!, *.internetdsl.tpnet.pl
    2009/01/05 18:19:32
    a, zapomniałam dodać, że zamiast świeżych użyłam jagód, które zrobiłam latem w słoiki - nieco się rozciapciały, ale tylko trochę. też ładnie;)
    edysia79
    2009/01/05 23:58:32
    Olu ogromnie się cieszę, że skusiłaś się na zrobienie biedronki i że zrobiła takie wrażenie jak na mojej rodzinie :) Ona tylko wygląda na trudną do zrobienia. Zamiast jagód można użyć innych owoców, chociaż te jagody jakoś najbardziej tutaj pasują bo w końcu biedronka musi mieć kropki, prawda? ;)
    Dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie!
    Gość: ola_ole!, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2009/01/07 10:53:57
    No kropki muszą być obowiązkowo;) ostatnio moja siostra zapowiedziała, że już nie chce na urodziny tortów, tylko biedronki. Ciasto rzeczywiście wyglądało na skomplikowane i szczerze mówiąc trochę się obawiałam o efekt końcowy, bo jakoś nie mam szczęścia do przepisów z internetu i zawsze coś mi wychodzi nie tak.. A tu pełen sukces - ciasto wychodzi dokładnie takie, jak na Twoim zdjęciu:) A propos zdjęć - masz talent do "smakowitych" ujęć, gratulacje! Aż ślinka cieknie i zaraz się chce biec do kuchni, żeby coś upichcić. Pozdrawiam i wracam do buszowania w przepisach;)
    edysia79
    2009/01/07 23:07:08
    Olu to wspaniałe wieści :) Biedronki chyba wejdą do Waszej rodzinnej tradycji jak tak dalej pójdzie ;)
    Dziękuję za komplementy dla zdjęć, staram się jak mogę :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do korzystania z kolejnych moich przepisów, bo wszystkie są przeze mnie sprawdzone i muszą się udać!
    andzia-35
    2011/04/30 06:55:37
    Mam pytanie. Jakiej wielkości tortownicy uzyłaś?
    Gość: kinga, 93.48.112.*
    2015/07/27 20:08:59
    Witam.Czy tu zaglada czasem ktos? Jest pytanie odnosnie wielosci tortownicy,prosze podac.
    edyta_rosner
    2015/07/28 12:39:07
    Kinga owszem, czasem ktoś tu zagląda, bywa, że nawet autorka bloga tu zajrzy ;)
    Średnica formy to 24 cm.

    OdpowiedzUsuń