wtorek, 10 czerwca 2008

Sałatka z ryżu i czereśni

Dostaliśmy dziś miskę czereśni od sąsiadki. Trzeba było znaleźć dla nich jakieś zastosowanie, więc przejrzałam moje segregatory wypchane przepisami i w oko wpadł mi przepis który zawsze mnie intrygował, ale nie miałam odwagi by go wypróbować. Czereśnie i majonez? To połączenie jakoś do mnie nie przemawiało. Niepotrzebnie się obawiałam, bo sałatka była pyszna i okazało się że świetnie pasuje na kolację :) Należy ona do tych potraw, które smakują co raz bardziej z każdym kęsem :)
Składniki:
- 200g ryżu
- 200g czereśni
- 1 duże jabłko
- 50g serka wiejskiego
- 4 łyżki majonezu
- sól, pieprz, słodka papryka w proszku
Ryż ugotować na sypko i ostudzić. Czereśnie pokroić na połówki i wyjąć pestki. Jabłko pokroić w kostkę. Ryż i owoce wymieszać, połączyć z majonezem, doprawić solą i pieprzem.
Na talerzyki wyłożyć porcje sałatki, na wierzchu każdej porcji położyć serek wiejski. Posypać papryką.

1 komentarz:


  1. majanaboxing
    2008/06/11 08:32:04
    Edysiu, piękna ta sałatka! Na pewno wyprobuje, bo mnie zachecily zdjecia , super! A ciekawam czy z truskawkami tez by mogla byc ? Pozdrawiam.
    edysia79
    2008/06/11 12:07:22
    Majanko - zrób, mimo początkowych wątpliwości smakowała i mnie i mężowi :)
    Hmm.. truskawki? Nie wiem, czy by tutaj pasowały, chyba za słodkie są, ale czereśnie w tym towarzystwie też dziwne mi się wydawały ;)
    iis111
    2008/06/11 18:56:15
    Fajna sasiadka:D
    kasiaaaa24
    2008/06/12 07:59:51
    Niespotykane połączenie, czereśnie i majonez. Sama na pewno bym isę nie odważyła takiego połączenia. No ale wygląda rewelacyjnie :)
    usmiecham-sie
    2008/06/12 08:00:15
    mialam robic taki! tylko nie mialam pomyslu co dodać. I bardziej na cieplo. dzieki za podpowiedz edysiu :):)
    edysia79
    2008/06/12 11:10:34
    Iis111 - ano fajna :)

    Kasiu - jak pisałam, też miałam obawy, ale co miałam do stracenia? No i cieszę się że wykorzystałam okazję i zrobiłam ta sałatkę, bo mąż był nią zachwycony :)

    Usmiecham-się - cieszę się że przepis się przyda :)

    OdpowiedzUsuń