wtorek, 3 czerwca 2008

Sałata obiadowa

Taką sałatę robi moja mama. Kiedy byłam młodsza nie przepadałam za nią, teraz zastanawiam się dlaczego? Jest przecież pyszna, zdrowa i najlepiej pasuje do gotowanych ziemniaków i kotleta pod każdą postacią ;)


Składniki:
- 1/2 lub 1 cała główka sałaty (w zależności od ilości osób)
- sok z cytryny
- 2-3 łyżeczki cukru
- 2 łyżki śmietany kwaśnej 18%

Liście sałaty opłukać, otrzepać z wody, porwać na nieduże kawałki. Polać sokiem z cytryny, cukrem i śmietaną, wszystkie składniki wymieszać, najlepiej ręką :)
Wszystkie składniki można oczywiście dostosować do własnych preferencji smakowych, ja zawsze robię tą sałatkę "na oko".

1 komentarz:


  1. iis111
    2008/06/03 21:25:17
    Nigdy nie lubilam salaty, ale teraz jem ja coraz czesciej. Szczegolnie smakuje mi lodowa.
    majanaboxing
    2008/06/04 09:55:33
    Uwielbiam kazdą sałate i w kazdej postaci. I taka ze smietanka czy jogurtem i cukrem tez , mniam :) Masz racje,ze pasuje do kazdego kotleta, do kazdego obiadku. Pyszne zdjecie :)
    casiapaw
    2008/06/04 15:10:59
    Ja też całe życie robię taką sałatę. Takiej nauczyła mnie mam i taką ona też robiła od małego. Jest najprostsza, najlepsza i zostanie ze mną na zawsze!!! No i dokładnie taka, jak ta Twoja (z tą różnicą, że ja nie polewam sałaty każdym składnikiem osobno, ale przygotowuje sosik ze śmietany, cytryny i cukru w osobnym naczyniu i dopiero całością polewam) :)
    cuda.wianki
    2008/06/08 08:51:06
    mialam podobne doswiadczenia z dziecinstwa. nie cierpialam salaty, tlumaczac sie, ze nie jestem krolikiem. ale teraz wcinam taka salate bardzo czesto! :-)
    Gość: goska, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2008/07/30 23:04:45
    ja też taką sałatę zawsze robię ale musi być jeszcze szczypta soli do sosu ,bez soli jest mdłe
    edysia79
    2008/07/31 23:18:18
    Gosiu - ja używam dużo soli, ale akurat tej sałatki nie solę. Wolę jej słodkawy smak.

    OdpowiedzUsuń