wtorek, 5 listopada 2013

Krucho-drożdżowe rogaliki z dynią i pomarańczą

Fantastyczne, mięciutkie rogaliki. Niestety nadzienie z dyni i całej pomarańczy nie zostało zbyt entuzjastycznie przyjęte przez dzieci, ale dorosłym bardzo smakowało. Dlatego na pewno jeszcze skorzystam z tego przepisu na ciasto, ale nadzieję je dżemem lub prażonymi jabłkami, żeby i dzieci ze smakiem zjadły.
Przepis znalazłam u Ani, ale nadzienia było tak dużo, że musiałam zrobić drugą porcję ciasta, żeby je wykorzystać. Dlatego podaję proporcje już zmniejszone. Nie odstawiałam też wyrobionego ciasta do wyrastania (rogaliki wyrosną podczas pieczenia) i zmieniłam drożdże suszone na świeże.



Składniki (na około 32 małe rogaliki) - wszystkie w temperaturze pokojowej
na ciasto:
  • 35 g drożdży
  • 1 kopiasta łyżka gęstej śmietany 18%
  • 2 łyżki cukru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 125 g masła
  • 2 żółtka
  • skórka otarta z pomarańczy (za drugim razem pominęłam)
na nadzienie:
  • 1 szklanka dyni startej na dużych oczkach
  • połowa pomarańczy (razem z sokiem i skórką, bez pestek)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżki cukru
  • kardamon mielony do smaku
ponadto:
  • białko do posmarowania
  • cukier puder do posypania

Najpierw przygotować nadzienie:
dynię, oraz zmieloną razem z sokiem i skórką pomarańczę smażyć do miękkości (przez około 30 minut) z dodatkiem cukru, soku z cytryny oraz kardamonu. W razie potrzeby można podlać wodą, żeby nadzienie nie przywierało do dna patelni (woda odparuje). Nadzienie ostudzić.

Następnie przygotować ciasto:
drożdże wkruszyć do szklanki, zasypać cukrem, polać śmietaną. Mieszać, aż drożdże się rozpuszczą. Przykryć folią lub spodeczkiem i odstawić na około 10 minut.
Do miski wsypać mąkę, skórkę z pomarańczy, dodać masło i żółtka. Przełożyć zawartość szklanki i wyrobić gładkie ciasto (ja do tego używam miksera).
Gotowe ciasto podzielić na 4 części. Każdą rozwałkować na okrągły, cienki placek. Każdy placek podzielić na 8 trójkątów, na każdym ułożyć łyżeczkę nadzienia. Zwinąć i uformować rogaliki. Ułożyć je na blachach wyłożonych papierem lub matą do pieczenia. Przykryć czystą ścierką i odstawić na około 30 minut. Przed pieczeniem posmarować roztrzepanym białkiem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez około 18-20 minut.

Przed podaniem posypać cukrem pudrem.



1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2013/11/05 19:20:49
    Moje dzieciaki tez już mają przesyt dyni, ale chyba je rozumiem. Chociaż ja jeszcze mogę długo. Dawno nie robiłam rogalików.
    aciri
    2013/11/05 19:28:10
    Cieszę się, że smakowały i że poradziłaś sobie z nadmiarem nadzienia:)
    gin86
    2013/11/05 21:42:02
    Wyglądają cudownie :) Jestem ciekawa tego dyniowego nadzienia :)
    majanaboxing
    2013/11/06 10:07:02
    Pyszne rogaliczki :) Z chęcią bym zjadła jednego :)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/11/09 14:12:33
    Widziałam te rogaliki u Ani, teraz podziwiam u Ciebie .... one sa mega apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń