piątek, 7 marca 2014

Łazanki z włoską kapustą

Łazanki kojarzą mi się z dzieciństwem - mama często je robiła. Wtedy za nimi nie przepadałam, ale teraz lubię je, nawet bardzo. Do tej pory zawsze robiłam je z białą kapustą (przepis znajdziecie tutaj), a teraz spróbowałam z kapustą włoską. I sama nie wiem, która wersja lepsza.

 łazanki z włoską kapustą

Składniki:
  • 250 g makaronu na łazanki
  • 360 g liści włoskiej kapusty
  • 100 g wędzonego boczku
  • 100 g cienkiej kiełbasy
  • 2 średnie cebule
  • sól i pieprz
Makaron ugotować w osolonym wrzątku al dente, przełożyć na durszlak, przelać zimną wodą, odcedzić. Liście kapusty umyć, włożyć do osolonego wrzątku i gotować przez 15-20 minut, aż wystarczająco zmiękną. Dobrze osączyć, wyciąć grube części, liście pokroić w kostkę.
Boczek, kiełbasę i cebulę pokroić w kostkę, razem podsmażyć na dużej patelni. Do wędliny z cebulą dodać makaron oraz kapustę, wymieszać i chwilę razem smażyć. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

1 komentarz:


  1. Gość: mafefcia, *.psc.ac.uk
    2014/03/07 14:08:07
    U mnie za to zawsze z kapusta kiszona :)
    kabamaiga
    2014/03/07 17:25:05
    Mój tata robi genialne łazanki. Oczywiście ze zwykłą kapustą.
    malwinkanr1
    2014/03/07 21:35:29
    Z włoską nigdy nie robiłam :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/03/10 20:25:10
    My jadamy i z kiszoną i z białą i mieszaną wersję .... ale z wloską kapuchą to jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń