niedziela, 30 marca 2014

Babeczki bananowe

Kolejny bardzo smaczny i prosty sposób na wykorzystanie bananów, które nie zdążyły zostać zjedzone zanim nie zmiękły. Ale przecież to właśnie takie banany z lekko poczerniałą skórką są doskonałe do słodkich wypieków.
Z tego przepisu możecie zrobić babeczki, lub po prostu muffinki. Ja, jak widać na zdjęciu zrobiłam je właśnie w takich dwóch formach. Do każdej muffinki dodałam jeszcze na wierzch orzech laskowy.
Moje dzieci je uwielbiają, a Starszak wybiera te z orzeszkiem oczywiście ;)

babeczki bananowe

Przepis z magazynu "Sól i Pieprz" nr 6/2013 podaję z moimi niewielkimi zmianami.

Składniki (na 12-15 sztuk, zależnie od formy):
  • 3 banany
  • 3 jajka
  • 125 ml oleju
  • 125 ml maślanki (zastąpiłam 100 ml jogurtu naturalnego i 25 ml mleka)
  • 50 g cukru brązowego
  • 380 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Banany obrać, pokroić w grube plasterki i rozgnieść widelcem albo tłuczkiem do ziemniaków na pulpę. Wymieszać z roztrzepanymi jajkami, olejem i maślanką.
Pozostałe, suche składniki wymieszać w dużej misce. Wlać do nich mokre składniki i wszystko wymieszać łyżką tylko do połączenia składników.
Gotowe ciasto nałożyć łyżką do wysmarowanych olejem foremek lub wyłożonej papilotkami formy do pieczenia muffinek.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez około 25-30 minut.
Upieczone babeczki zostawić w formie na około 10 minut, a potem wyjąć je zostawić do ostygnięcia na kratce.

1 komentarz:


  1. milk_chocolate84
    2014/03/30 13:51:44
    u mnie banany nigdy nie czernieją bo zostają zjedzone zanim to nastąpi! Musiałabym kupić z 10kg to może by coś zastało na dłużej ;)
    Ale babeczki cudne! Taka foremka jest na mojej liście potrzeb :P
    karmel-itka
    2014/03/30 14:09:49
    piękniuchne!
    bardzo lubię bananowe wypieki, chociaż samych bananów już nie :p
    kabamaiga
    2014/03/30 18:32:27
    Bananów aktualnie nie mam, ale mam za to puree dyniowe. Może zrobię?
    Gość: pollyzeczkia, *.dynamic.chello.pl
    2014/03/31 20:02:50
    piekne! i super prosty przepis :)
    majanaboxing
    2014/04/02 20:11:34
    Mniamku, pyszne babeczki.:)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/04/05 10:36:49
    Uwielbiamy bananowe wypieki:) .... fajnie wyglądają te muffinki z orzeszkiem:)

    OdpowiedzUsuń