czwartek, 22 maja 2014

Biała kiełbasa pieczona w winie i cebuli z musztardą

Kolejny raz zainspirowałam się przepisem podpatrzonym u Smacznej Pyzy, ale piwo zamieniłam na wino. Wykorzystałam kiełbasę, którą sama zrobiłam. Jeśli połączy się kiełbasę i cebulę, to musi być dobre. W każdym razie ja bardzo lubię takie połączenie.




Składniki (podaję z moimi zmianami):
  • 6 kawałków białej kiełbasy surowej lub parzonej
  • 3 duże cebule
  • 2 łyżeczki miodu
  • 4 łyżeczki musztardy z ziarenkami gorczycy
  • 3 łyżki oleju
  • 1/2 przyprawy tex-mex (może być inna pikantna mieszanka)
  • około 125 ml białego wina

Cebulę obrać, pokroić w cienkie półplasterki, przełożyć na patelnię z rozgrzanym olejem, lekko posolić i zeszklić. Dodać przyprawę tex-mex, wymieszać, przełożyć do naczynia do zapiekania. Na cebuli ułożyć białą kiełbasę, każdy kawałek nakłuć widelcem w kilku miejscach. Polać winem.
Musztardę wymieszać z miodem i posmarować wierzch każdej kiełbasy.
Formę z kiełbasą wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez 35-45 minut do zarumienienia, co jakiś czas polewając sosem powstałym podczas pieczenia.

1 komentarz:


  1. smacznapyza
    2014/05/22 09:14:07
    i ja spróbuję takiej zamianki :) czuję, że będzie pysznie
    wedelka
    2014/05/22 10:04:14
    Robiłam ją w tym roku, tyle, że z piwem. Nie dodałam na bloga, bo nie zdążyłam zrobić zdjęć ;) Ale powtórzę ją na pewno, bo była bardzo smaczna :) Ciekawa jestem, jak wino wpływa na jej smak :)
    Gość: pollyzeczkia, *.dynamic.chello.pl
    2014/05/22 20:30:22
    pycha!! robie podobnie i bardzo lubię :)
    kabamaiga
    2014/05/22 21:50:12
    Edytko rozmawiałam dzisiaj o Tobie i Twoich kiełbasach i wędlinach z moim mężem, przy stoisku z wędlinami. Podejrzewam, że taka kiełbasa bardzo by mu posmakowała.
    merkurym
    2014/05/27 13:15:02
    Przyznam się, że z kiełbasami mam bardzo małe doświadczenia, właściwie tylko grill i gotowanie w wodzie. Muszę kiedyś spróbować takiego lub podobnego przepisu, jakoś nie mam takiej wyobraźni żeby wiedzieć jak może to smakować, ale właśnie dlatego kusi mnie :)

    OdpowiedzUsuń