wtorek, 6 maja 2014

Mini tarty z fetą, suszonymi pomidorami i pieczoną papryką

Kolejna potrawa, którą przygotowałam razem z Karoliną i Malwiną. Tym razem przepis wybrałam ja, a raczej trafiłam na niego w książce "Inspiracje kulinarne" wyd. Olesiejuk. W oryginale są oliwki, ale ponieważ w naszym domu nikt za nimi nie przepada, zastąpiłam je suszonymi pomidorami, które akurat czekały w otwartym słoiczku na wykorzystanie. Dobrze się dopasowały do fety i pieczonej papryki.
Tarty były tak dobre, że chociaż byłam pewna, że nie zjem więcej niż dwie, to zjadłam trzy, a i czwarta pewnie by się zmieściła. Polecam Wam gorąco. Zwłaszcza, że przygotowanie takich małych tart nie zajmuje dużo czasu, bo jako spód wykorzystuje się gotowe ciasto francuskie. Chociaż jeśli mielibyście ochotę, to możecie je zrobić też na cieście kruchym, tak jak dziewczyny.

 


Składniki (na 8 foremek o średnicy 10 cm*):
  • płat ciasta francuskiego (375 g)
  • 125 g sera feta
  • 1 mała lub 1/2 dużej upieczonej i obranej ze skórki czerwonej papryki
  • 1/2 szklanki pokrojonych w kostkę suszonych pomidorów
  • 3 jajka
  • 1 czubata łyżka gęstego jogurtu naturalnego
  • 30 ml mleka
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • sól i pieprz
  • 1 łyżka posiekanego szczypiorku

Ciasto rozwinąć, podzielić na 8 kwadratów. Każdym wyłożyć natłuszczoną foremkę do pieczenia tart.
W misce lekko ubić jajka z jogurtem, mlekiem i przyprawami (poza szczypiorkiem). Dodać fetę, pokrojoną w kostkę pieczoną paprykę i suszone pomidory. Tak przygotowane nadzienie nałożyć na ciasto przygotowane w foremkach. Posypać szczypiorkiem.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 210 st.C i piec przez około 25-30 minut, aż nadzienie się zetnie, a ciasto zrumieni.
Najlepiej podawać na ciepło, zaraz po upieczeniu.

* ponieważ foremek na mini tarty mam 6, dwie pozostałe upiekłam w kokilkach.

 


1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/05/06 09:21:17
    Były przepyszne. Dzięki Edytko za cudowny przepis.
    Gość: Kasia - Ulubione Przepisy, *.centrumbiznesu.waw.pl
    2014/05/06 10:34:24
    ojjj to musiało być pyszne :)
    Gość: pollyzeczkia, *.dynamic.chello.pl
    2014/05/06 19:41:05
    matko jak ja ja to uwielbiam!!
    majanaboxing
    2014/05/06 22:46:55
    Na pewno genialnie smakują !:)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/05/12 15:00:46
    Edytko nie wiem czy te w kokilkach nie wyglądają śliczniej:) .... ja akurat za ciastem francuskim nie przepadam, ale odkąd ostatnio odkryłam kruche M. Rouxa to ciągle jakąś tartę robię:)

    OdpowiedzUsuń