wtorek, 8 września 2015

Ciasto ucierane ze śliwkami

Jak co roku dostaliśmy od sąsiadki wiaderko śliwek węgierek. Część śliwek tradycyjnie musiała znaleźć się w cieście. Tym razem prostym, chyba nawet mogę powiedzieć, że najprostszym, bo ucieranym.
Jak już ciasto upiekłam i sfotografowałam, okazało się, że Karolina ze Sto kolorów kuchni też właśnie upiekła takie ciasto. Chociaż z innego przepisu, to bardzo podobne, dlatego nasze przepisy pokazujemy dziś razem.




Składniki (na formę średnicy 24-26 cm):
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g masła (w temperaturze pokojowej)
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 jajka (osobno białka i żółtka)
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 500-600 g śliwek węgierek

Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, następnie wciąż ucierając dodawać po jednym żółtku i po trochu obydwie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia oraz śmietanę.
Z białek z dodatkiem szczypty soli ubić sztywną pianę, przełożyć ją do utartej masy i delikatnie wymieszać łyżką, najlepiej drewnianą.
Gotowe ciasto przełożyć do formy wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą. Wyrównać.
Na wierzchu ciasta ułożyć umyte, przekrojone na pół i pozbawione pestek śliwki.
Formę z ciastem wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 st.C i piec przez około 40-50 minut.
Ostudzone ciasto przed pokrojeniem posypać cukrem pudrem.

1 komentarz:


  1. Gość: Cukry Proste, *.dynamic.chello.pl
    2015/09/08 14:31:45
    Wygląda pysznie! Ja jakoś zapomniałam w tym roku o śliwkach;)
    kabamaiga
    2015/09/08 15:52:19
    No i całkiem nieźle wyszło nam to wspólne pieczenie. Śliczne to Twoje Edytko i wiem, że na pewno dobre.
    madeline82
    2015/09/08 18:43:44
    Ciasto wygląda bardzo apetycznie, zjadłabym z chęcią duży kawałek :-)
    jolantaszyndlarewicz
    2015/09/09 09:19:35
    Edytko upiekłam w tym roku całą masę ucierańców, jednak ze śliwkami jeszcze się w mojej kuchni nie pojawił:) ... Czas to nadrobić. Piękne i smakowite Wam ciasta wyszły:) Buziaki
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2015/09/21 20:22:44
    czas na ciacho sliwkowe..twoje mi przypomnialo ze czas:)
    Gość: , 37.48.80.*
    2015/09/29 18:48:16
    Apetycznie bardzo to wygląda. Takie ciasto ze śliwka jest jednym z moich ulubionych wiec bardzo fajnie że taki przepis się pojawił :)
    majanaboxing
    2015/09/30 22:33:52
    Bardzo lubię takie ucierane ciasta. :) O każdej porze roku chyba ;)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń