wtorek, 27 października 2015

Sałatka iwonicka

Przepis na tą sałatkę zobaczyłam na blogu Danusi. Zainteresowała mnie ze względu na dodatek marynowanej i gotowanej czerwonej cebuli. Musiałam jej spróbować. W smaku sałatka jest nieco podobna do tradycyjnej sałatki jarzynowej, ale cebula nadaje jej kwaskowego posmaku. Smakowała nam i na pewno będę  jeszcze do tego przepisu wracać.




Składniki:
  • 500 g marchewki (ugotowanej w skórkach)
  • 1 puszka groszku konserwowego
  • 6 jajek (ugotowanych na twardo)
  • 1 płaska łyżka musztardy (u mnie sarepska)
  • 4 czubate łyżki majonezu
  • sól, pieprz
  • posiekana natka pietruszki
  • 500 g czerwonej cebuli
zalewa do cebuli:
  • 3/4 szklanki wody
  • 1/4 szklanki octu
  • 1/2 bardzo płaskiej łyżki soli

Z podanych składników zagotować zalewę i odstawić. Cebulę obrać, pokroić na półkrążki. Włożyć ją do zalewy i gotować pod przykryciem na małym ogniu do miękkości (przez około 20 minut). Jeśli trzeba, odcedzić i zostawić do wystudzenia.
Marchewkę i jajka pokroić w kostkę.
Do miski włożyć cebulę, marchewkę, odsączony groszek, jajka i posiekaną pietruszkę. Dodać musztardę wymieszaną z majonezem, wymieszać. Całość doprawić do smaku solą i pieprzem, wymieszać.
Sałatkę wstawić do lodówki do przegryzienia, najlepiej na kilka godzin.

1 komentarz:


  1. Gość: Evi, *.sileman.net.pl
    2015/10/27 14:07:02
    Dodatek takiej cebuli fajnie ożywia tradycyjny przepis :)
    mikimama
    2015/10/27 14:15:41
    Sałatka bliska sercu, bo Iwonicz Zdrój to moje strony rodzinne....
    lekomania
    2015/10/30 09:53:51
    Jadłem coś podobnego w przeszłości, dziś przygotuję, aby sprawdzić czy to ta sałataka, bo oryginał mega mi smakował.
    jolantaszyndlarewicz
    2015/10/31 15:50:04
    Bardzo fajna, ciekawe czy nam posmakuje, bo mam zamiar ją zrobić:)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2015/10/31 18:28:50
    O! A ja tez robilam z kurczaczkiem...pyszna i kolorowa:) Pozdrawiam
    smiech607
    2015/11/18 09:16:58
    Bardzo smaczna.
    majanaboxing
    2015/11/23 20:48:13
    Ciekawa sałatka. Niby nasza znana jarzynowa, ale jednak inna z tą cebulką.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń