wtorek, 6 grudnia 2011

Wołowe roladki z pesto

Przeglądałam dzisiaj zdjęcia na karcie z aparatu i doliczyłam się aż 18 potraw na które przepisów jeszcze tutaj nie podawałam. Sporo się nazbierało, prawda? Ponieważ rok się prawie kończy, należałoby zaległości nadrobić, żeby nie zabierać ich w nowy rok. W takim razie zaczynam od najstarszego przepisu, na roladki.

Chociaż jedliśmy je już dość dawno temu pamiętam, że bardzo nam smakowały. Były miękkie, delikatne i lekko pikantne. Podałam je z kluskami ziemniaczanymi.




Składniki (na 4 rolady):
- 4 plastry wołowiny na rolady
- 100 g twarożku naturalnego (u mnie Bieluch)
- 8 plastrów wędzonego boczku
- 100 g pesto z bazylii
- 200 g szalotek lub małych cebul
- 3 łyżki oleju
- 250 ml czerwonego wytrawnego wina
- 200 ml wywaru mięsnego
- 1 liść laurowy
- sól i pieprz


Mięso opłukać, osuszyć, rozbić i natrzeć solą oraz pieprzem. Na każdym kawałku rozsmarować twarożek, położyć 2 plastry boczku i posmarować pesto. Rolady zwinąć i spiąć wykałaczkami lub owinąć bawełnianą nicią.

Szalotki obrać, każdą przekroić na pół. Rozgrzać olej i zrumienić na nim rolady z każdej strony, wyjąć. Na tłuszczu ze smażenia mięsa podsmażyć szalotki. Przełożyć do garnka, wlać wino i wywar mięsny, dodać liść laurowy. Włożyć rolady, garnek przykryć i dusić na wolnym ogniu przez około 70 minut.

Jeśli sos będzie za rzadki, można go zagęścić 1 łyżką mąki pszennej wymieszanej z niewielką ilością zimnej wody.


Przepis z czasopisma "Sól i Pieprz" nr 2/2010.

1 komentarz:


  1. Gość: Karolina, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2011/12/06 13:29:39
    Trafiłam na tego bloga przez przypadek i zakochałam się! Smaczne przepisy, cudowne zdjęcia...tylko trzeba pamiętać, aby nie wchodzić tu jak jest się głodnym albo na diecie haha :))
    jolantaszyndlarewicz
    2011/12/06 13:50:51
    Kochana ja mam pełno takich nie opublikowanych jeszcze potraw i ciast:) ....aq roladki zjadłabym z ochotą, wspaniałe są:)
    ola7
    2011/12/06 14:39:36
    chetnie wykorzystam ten przepis:)
    Gość: Salvador Dali, *.adsl.inetia.pl
    2011/12/06 16:10:20
    Wyglądają smakowicie;D zjadłabym taki obiadek;)
    Gość: wiolus123, *.internetdsl.tpnet.pl
    2014/03/12 13:39:09
    wolowina sama w sobie jest pyszna, ta wersja roladek jest bardzo ciekawa, dzisiaj wytestuje

    OdpowiedzUsuń