poniedziałek, 19 grudnia 2011

Ziemniaczane puree

Wiem, że może nie jest to bardzo wyszukany, czy nieznany przepis, bo to przecież tłuczone ziemniaki. Jednak o smaku całości decydują dodatki jakie do ziemniaków dołożymy. Do tej pory zawsze szłam na łatwiznę i po prostu wrzucałam ugotowane ziemniaki do tłuszczu ze smażenia kotletów i z nim je rozgniatałam. Ale zawsze kusiło mnie by spróbować zrobić puree z prawdziwego zdarzenia. Przepis zobaczyłam u Cudawianki i musiałam spróbować.

I warto było, bo smakowało nam bardzo. Ziemniaczane puree z dodatkiem chrzanu świetnie się sprawdziło w towarzystwie ryby w cieście z tymiankiem.


Kremową konsystencję mojego puree pomógł mi uzyskać tłuczek do ziemniaków Spudski z Fabryki Form. Do tej pory zawsze miałam z tym problem, bo miałam stary tłuczek w kształcie sinusoidy, którym nie dało się ziemniaków porządnie utłuc - zawsze zostawały jakieś grudki. Natomiast tłuczek Spudski oprócz ciekawego kształtu przypominającego kijek narciarski ma końcówkę umożliwiającą bardzo dobre rozbicie ziemniaków na puch i dobrze leżącą w dłoni ergonomiczną rączkę. Jestem z niego bardzo zadowolona i Wam go polecam, a stary tłuczek wysyłam na zasłużoną po 10 latach służby emeryturę ;)





Składniki (dla 3-5 osób):
- 800 g ziemniaków
- 2 łyżki masła
- 100 ml gorącego mleka
- sól, szczypta gałki muszkatołowej
- kilka łyżeczek chrzanu ze słoiczka (nie koniecznie)
- siekany koperek (może być mrożony)


Ziemniaki obrać i ugotować w osolonym wrzątku. Odcedzić, utłuc lekko. Następnie wlewać powoli gorące mleko i ubijać razem. Dodać masło i gdy zacznie się roztapiać, dokładnie wszystko wymieszać. Dodać chrzan oraz gałkę i jeszcze raz wszystko utłuc na puch. Przed podaniem posypać koperkiem.

1 komentarz:


  1. wedith
    2011/12/20 07:39:07
    Z chrzanem nie próbowałam, ale do rybki muszą pasować rewelacyjnie!
    ola7
    2011/12/20 08:06:35
    bardzo czestoo jadam takie ziemniaki:)
    agattekh
    2011/12/20 10:29:37
    Faktycznie wydaje się być apetyczne, tez wypróbuję :-)
    jolantaszyndlarewicz
    2011/12/20 12:16:36
    puree z chrzanem ...ciekawe:) jeszcze nie jadłam, ale spróbuje jeszcze dziś:)
    chochlikikuchenne
    2011/12/20 14:29:56
    Juz czuje moc chrzanu:))
    Gość: ja, *.is.net.pl
    2011/12/20 20:03:58
    No Przepis na święta poprostu rewelacja :) Czyżby wena wygasła :) ?
    edysia79
    2011/12/22 13:37:09
    Ano w tym roku tak się złożyło, że przed świętami nie miałam czasu na szaleństwa w kuchni i testowanie nowych świątecznych przepisów. Ale na blogu jest już przecież ich niezły zbiór, jest więc z czego korzystać: przystole.blox.pl/2010/12/Przepisy-na-Boze-Narodzenie.html

    Mam nadzieję, że w przyszłym roku uda mi się nadrobić zaległości ;)
    asialc1
    2011/12/22 23:26:14
    Uwielbiam ziemniaki pod każdą postacią :-)

    OdpowiedzUsuń