czwartek, 3 kwietnia 2014

Pulpeciki wołowe z chorizo

Moje kolejne smaczne spotkanie w kuchni z Karoliną i Malwiną. Tym razem na przepis trafiłam ja, w Przewodniku kulinarnym Pascala - Meksyk, autorstwa Andrzeja Rudnickiego-Sipayłło i Ewy Rusek.
Pulpeciki wyszły bardzo smaczne, chociaż przez dodatek kiełbasy chorizo mają dość charakterystyczny smak. Można je podać z różnymi dipami, bo są nieduże i doskonale nadają się do nabijania na wykałaczki i moczenia w sosie, lub po prosu z sałatką. Ja wybrałam tą drugą wersję i podałam je z sałatką z kapusty pekińskiej, na którą przepis podam Wam jutro.

 pulpeciki wołowe z chorizo

Składniki (dla 6 osób):
  • 450 g mielonej wołowiny
  • 115 g kiełbasy chorizo
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka mielonego chili
  • 1 łyżka posiekanych liści kolendry lub 1 łyżeczka suszonej
  • 1 jajko
  • 2 kawałki bułki
  • oliwa lub olej do smażenia

Chorizo pokroić w niedużą kostkę. Bułkę namoczyć w mleku, odcisnąć i rozgnieść widelcem.
Wołowinę wymieszać z chorizo, bułką i pozostałymi składnikami, wyrobić na masę. Uformować z niej około 36 małych pulpecików.
Na patelni rozgrzać tłuszcz, włożyć pulpeciki i smażyć na średnim ogniu przez około 20 minut ze wszystkich stron do zbrązowienia.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/04/03 10:01:17
    Śliczne i przepyszne. U nas cieszyły się dużym powodzeniem.
    panna_malwinna
    2014/04/04 12:01:49
    Świetnie wyglądają. Dziękuję za niezwykle smaczny przepis i kolejne wspólne pichcenie :)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/04/05 10:45:40
    Widziałam je już w kindziukowej wersji u Karolci. Bardzo mi sie podobają:) ... u Ciebie podane iście imprezowo:)

    OdpowiedzUsuń