środa, 29 października 2014

makaron z cukinią i boczkiem

Dania z makaronem zazwyczaj są proste i szybkie do przygotowania. Tak jest i tym razem.
Ugotowany makaron połączyłam z podsmażonymi paskami cukinii i chrupiącym boczkiem. Całość dobrze smakowała posypana tartym żółtym serem.



Składniki (na 4 porcje):
  • 400 g makaronu grube wstążki
  • 2 nieduże cukinie
  • 2 ząbki czosnku
  • 150 g chudego wędzonego boczku
  • sól pieprz
  • tarty żółty ser

Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu. odcedzić. Cukinie umyć, osuszyć i pokroić wzdłuż na bardzo cienkie, długie plastry. Boczek pokroić w plastry, wysmażyć na patelni, wyjąć i odłożyć. Na pozostałym na patelni tłuszczu podsmażyć drobno posiekany czosnek, a następnie dodać cukinię. Dusić mieszając od czasu do czasu, aż cukinia zmięknie. Doprawić pieprzem i ewentualnie solą (należy pamiętać, że makaron gotował się już w słonej wodzie, a boczek i ser również są słone, wiec sól może być już nie potrzebna).

Makaron wymieszać z usmażoną cukinią. Nałożyć na talerze, posypać tartym serem i na wierzchu ułożyć plasterki usmażonego boczku. Od razu podawać.

1 komentarz:


  1. Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2014/10/29 10:27:44
    Przypomiałas mi o tym smacznym połaczeniu cukini i makaronu :) A ja mam cukinię samotna w lodowce. twoje zdjecia kusza mniam :)
    mopswkuchni
    2014/10/29 10:57:48
    Proste i smaczne danie makaronowe. Muszę zrobić u siebie.
    mikimama
    2014/10/29 12:06:11
    Ostatnio mam fazę na takie proste makarony. Zawsze w nich ląduje moja ulubiona cukinia...
    kabamaiga
    2014/10/29 16:49:30
    Makaron z cukinią jadłam i wiem, że smakuje cudnie. A tu jeszcze boczek - rewelacja.
    kuchcixun
    2014/10/30 00:23:30
    Hej! Wspaniały blog i przepisy. Pozdrawiam:)
    kuchcixun
    2014/10/30 00:24:22
    Spoko blog:)
    jolantaszyndlarewicz
    2014/11/02 09:12:57
    Ja pewnie wrzuciłabym tam jeszcze graść szpinaku, bo mam na niego fazę:) ....lubię połaczenie makaronu i cukinii :) Pozdrawiam
    pastaio
    2015/03/31 08:07:38
    Mój mąż nie przepada za makaronem ale w tej wersji wcina aż się uszy trzęsą szczególnie z podwójnym boczkiem.

    OdpowiedzUsuń