piątek, 31 października 2014

Pasta z wątróbki z jabłkiem i boczkiem

Nie przepadam za wątróbką. Smażonej z cebulą czy jabłkiem nie jadam. Ale jeśli wątróbka znajdzie się w pasztecie, to jestem bardzo na tak. Dlatego kiedy zobaczyłam przepis na tą pastę u Wiosenki od razu go sobie zapisałam. I zrobiłam. Do pasty dodałam jabłka takie jakie miałam, czyli niezbyt kwaśne, a koniak zastąpiłam nalewką orzechową, więc otrzymałam delikatnie słodką pastę, czy też jak nazwali ją moi chłopcy pasztet. Bardzo dobry. Najmłodszy synek wprost zajadał się chlebem posmarowanym tą pastą, zresztą tak samo jak ja. Polecam!






Składniki:
  • 500 g wątróbki drobiowej
  • 200 g wędzonego boczku
  • 1 duża cebula
  • 2 jabłka (najlepiej kwaśne)
  • kieliszek koniaku (zastąpiłam nalewką orzechową)
  • sól, pieprz
  • majeranek
  • natka pietruszki
Boczek pokroić w kostkę, wytopić na patelni bez dodatku tłuszczu. Gdy tłuszcz z boczku się wytopi dodać cebulę i podsmażyć, a następnie dodać oczyszczoną wątróbkę oraz obrane i pokrojone w kostkę jabłka i majeranek. Podlać odrobiną wody i koniakiem (nalewką). Podsmażyć, a potem przykryć i dusić aż wątróbka będzie gotowa. Zdjąć z palnika, doprawić solą i pieprzem, wymieszać i zostawić bez przykrycia do ostygnięcia.

Gdy całość wystygnie zmiksować, a potem dodać drobno posiekaną natkę pietruszki i wymieszać. Przełożyć do miski, przykryć i schłodzić w lodówce.

1 komentarz:


  1. mikimama
    2014/10/31 10:35:53
    Wspaniale skomponowałaś smaki!
    wiosenka27
    2014/10/31 14:06:35
    Bardzo się cieszę:)
    Gość: migotka21, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2014/10/31 14:48:39
    Bardzo przepraszam, ale nie rozumiem jednej rzeczy w przepisie. Kiedy dodać wątróbkę? Razem z jabłkami, razem z boczkiem, po dodaniu jabłek?
    edyta_rosner
    2014/10/31 14:58:13
    Migotko21 rzeczywiście wątróbka umknęła mi podczas pisania. Należy ją dodać do boczku z podsmażoną cebulą, a następnie dodać jabłka. Już poprawiłam przepis, dziękuję za czujność.
    jolantaszyndlarewicz
    2014/11/02 10:18:39
    Bardzo smakowicie brzmi ... i wyglądem rzeczywiście przypomina pasztet:)

    OdpowiedzUsuń