czwartek, 30 października 2014

Papryka faszerowana kaszą gryczaną i mięsem

Tym przepisem rozpoczynam kolejny blogowy cykl, czyli czwartki z kaszą. Nie wiem, czy pamiętacie, ale w 2010 roku poprowadziłam akcję pod hasłem "Jedzmy kaszę" - TUTAJ znajdziecie link do jej podsumowania. Teraz postanowiłam sobie, że przynajmniej raz w tygodniu będę mojej rodzinie podawała jakieś danie z kaszy. O tym, że kasze jeść warto, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Dlatego, żeby mieć jeszcze większą motywację by wywiązać się z postanowienia rozpoczynam ten nowy "kaszowy" cykl. Mam nadzieję, że ten pomysł Wam się spodoba i Wy też zaczniecie częściej jeść kaszę. Tym bardziej, że okres jesieni i zimy sprzyja apetytowi na sycące dania, do których doskonale pasują wszelkiego rodzaju kasze.



Składniki:
  • 4 różnokolorowe papryki
  • 1 duża cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 pieczarki
  • 500 g mięsa mielonego wieprzowego
  • 100 g kaszy gryczanej
  • tymianek, sól i pieprz
  • 4 plasterki żółtego sera
Cebulę i czosnek obrać, posiekać. Na patelni rozgrzać olej, wrzucić cebulę i zeszklić. Następnie dodać czosnek i obrane oraz starte na dużych oczkach pieczarki. Kiedy płyn ze smażonych pieczarek wyparuje dołożyć mięso i usmażyć od czasu do czasu mieszając.

Kaszę gryczaną ugotować na sypko. Wymieszać z usmażonym z pieczarkami i cebulą mięsem. Farsz doprawić do smaku solą, pieprzem i tymiankiem.
Przygotować papryki - z każdej odciąć wierzch, ze środka wyjąć nasiona. Papryki lekko posolić w środku (ja tym razem o tym zapomniałam) i nałożyć farsz dociskając go łyżką. Może zostać lekka górka z farszu. Na wierzchu położyć po plasterku żółtego sera, przykryć odciętymi wierzchami. Każdą paprykę posmarować z zewnątrz olejem. Lekko natłuścić też formę do pieczenia.
Papryki ułożyć formie do zapiekania i wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 st.C.
Piec przez 50-60 minut.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/10/30 12:21:49
    Powinnam się do Ciebie przyłączyć z tą kaszą.
    edyta_rosner
    2014/10/30 12:26:23
    Karolina nie ma sprawy, zapraszam :)
    Wiesz, że z Tobą zawsze chętnie gotuję ;)
    wiosenka27
    2014/10/30 14:37:22
    U mnie ostatnio jaglana na topie chociaż lubię wszystkie:)
    Gość: pollyzeczki, *.dynamic.chello.pl
    2014/10/30 18:15:52
    wszystko co lubię:gryczana,mięsko i ..papryka:) super pyszne danie!!
    jolantaszyndlarewicz
    2014/11/02 09:48:21
    Muszę w końcu i ja nadziać paprykę:) ... choć mój Połówek jakoś mało do tego przekonany:)

    OdpowiedzUsuń