środa, 10 grudnia 2014

Kremowa zupa grzybowa

W tym roku pierwszy raz na Wigilię przygotuję kremową zupę grzybową. Zupę pieczarkową  gotowałam już wiele razy, ale teraz po raz pierwszy dodałam do niej grzyby suszone, dzięki czemu bardzo zyskała na smaku. Ponieważ suszone grzyby kojarzą mi się z Wigilią i świątecznymi potrawami, a zupa w tej wersji bardzo nam zasmakowała, dołączę ją do naszego wigilijnego menu.






Składniki:
  • 30 g suszonych grzybów
  • 750 g pieczarek
  • 2 cebule
  • 2 łyżki oleju
  • 1 litr bulionu warzywnego (lub wody jeśli nie macie bulionu)
  • 250 g śmietanki kremówki 30%
  • sól i biały pieprz
na grzanki serowe:
  • 6 kromek z chleba lub bułki
  • 75 g sera żółtego
  • 250 g kwaśnej śmietany 18%
  • 1 jajko
  • pieprz cayenne

Grzyby suszone zalać 250ml wody i odstawić pod przykryciem na noc. Jeśli nie macie czasu, możecie grzyby zalać gorącą wodą i odstawić na 30 minut, jednak ja wolę powolne moczenie przez noc. Namoczone grzyby pokroić w cienkie paseczki, wodę z moczenia zachować.
Pieczarki oczyścić, pokroić w plasterki. Cebule obrać i pokroić w kostkę. W garnku rozgrzać olej, wrzucić cebulę, posypać szczyptą soli i zeszklić. Dodać pieczarki i smażyć przez dwie minuty. Następnie do garnka dołożyć pokrojone suszone grzyby i bulion lub wodę oraz wodę z moczenia suszonych grzybów. Przykryć i gotować przez 20-30 minut lub do czasu, kiedy suszone grzyby będą miękkie. Ugotowaną zupę zmiksować dokładnie. Dolać śmietankę kremówkę, doprawić do smaku solą oraz pieprzem i zagotować.

Przygotować grzanki:
kromki chleba przekroić na połówki. Ułożyć na blasze.
Ser żółty zetrzeć na tarce o dużych oczkach, wymieszać ze śmietaną i roztrzepanym jajkiem. Doprawić pieprzem cayenne. Gotową masą serową posmarować pieczywo i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st.C. zapiekać przez około 5-10 minut. Podawać gorące z zupą grzybową.

1 komentarz:


  1. Gość: , *.dynamic.chello.pl
    2014/12/10 21:01:27
    ja też robie zupkę grzybową ,twoja musi byś pyszna !
    jolantaszyndlarewicz
    2014/12/11 13:43:28
    Gotowałam w poniedziałek bardzo podobna zupke,z tym, że kremówki nie dodawałam .... bardzo dobra była:) buziaki:)
    Gość: Pani M., *.icpnet.pl
    2014/12/14 12:32:10
    Bardzo lubię Twoje przepisy. A taka zupa była specjalnością mojej babci... Mniam...
    Ł
    Gość: , *.adsl.inetia.pl
    2014/12/18 12:53:38
    ile porcji zupy wychodzi z tego przepisu?
    edyta_rosner
    2014/12/18 17:41:02
    Z tego przepisu wyjdzie 6-8 porcji zupy. Jeśli porcja to będzie 250 ml to będzie 6 porcji, jeśli trochę mniej, to 8.

    OdpowiedzUsuń