środa, 31 grudnia 2014

Eggnog, drink na święta i Sylwestra

Podczas poświątecznej rozmowy z Karoliną okazało się, że mamy w planie zrobienie jajecznego drinka Eggnog. Z tym, że Karolina miała zamiar zrobić go od razu, a ja, skoro nie zdążyłam przygotować go na święta, jak planowałam miałam zamiar to przełożyć. Ale zostałam skutecznie zmobilizowana, szybko sprawdziłam czy mam wszystkie składniki i już wieczorem mogłam wypić pachnącego gałką muszkatołową i cynamonem zimowego drinka. Skorzystałyśmy z przepisu zamieszczonego na blogu ChilliBite i zgodnie stwierdziłyśmy, że wolimy ten drink w nieco słabszej wersji, więc na 1 litr gotowej bazy proponujemy 250-300 ml alkoholu.

Karolina dziękuję!

Korzystając z okazji wznoszę toast za nadchodzący Nowy Rok i Wam, wszystkim czytelnikom życzę, żeby to był dobry, pozytywny i wspaniały rok :)



Składniki (na około 650 g bezalkoholowej bazy do eggnog):
  • 3 jajka
  • 1 żółtko
  • 55 g cukru zwykłego
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 375 g mleka
  • 125 g śmietanki kremówki 30%
  • gałka muszkatołowa mielona
  • cynamon
Do dużej, wysokiej metalowej miski (użyłam tej od miksera) wbić jajka i żółtka, wsypać cukier, dodać ekstrakt waniliowy i sól. Miskę ustawić na garnku z gotującą wodą tak, żeby nie dotykała powierzchni wody. Wszystko ucierać na jasną, bardzo puszystą masę na parze - przez około 8 minut (ubita masa powinna mieć temperaturę 75-80 st.C). Wciąż ucierając powoli wlać śmietankę i mleko. Ucierać jeszcze przez chwilę. Zdjąć z garnka, dodać sporo cynamonu i gałki muszkatołowej, dobrze wymieszać i przelać do butelki.Przechowywać w lodówce.
Gotową masę mieszać z alkoholem (na 1 litr bazy przypada 250-300 ml alkoholu, wg oryginału 375 ml alkoholu) i podawać. Bazę można mieszać z alkoholem jeszcze ciepłą i podawać od razu i takie mi bardziej smakowało, albo dopiero schłodzoną.
W zależności od tego, co lubicie eggnog możecie podać z dodatkiem białego rumu, brandy, koniaku, whiskey czy bourbona. Ja podałam z rumem.

1 komentarz:


  1. izaa_a
    2014/12/31 10:04:01
    wszystkiego dobrego w Nowym Roku a drink pysznie wygląda
    kabamaiga
    2014/12/31 11:27:26
    Edytko jeszcze raz powtórzę - cudowne zdjęcie. Dziękuję, że dałaś się namówić i szkoda, że tylko wirtualnie. Może kiedyś?
    jolantaszyndlarewicz
    2014/12/31 15:46:12
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku Edytko:) ..... a drinka piję z wami, choćby wirtualnie:)

    OdpowiedzUsuń