wtorek, 23 grudnia 2014

Śledzie w pomidorach z rodzynkami

Na blogu można znaleźć chyba tylko jeden przepis ze śledziami. To dlatego, że ja ich jeść nie mogę, bo nie toleruję, no chyba, że jestem w ciąży - wtedy mi nie szkodzą. Za to mój mąż za śledziami przepada, a już wigilijnego poranka bez tej ryby sobie nie wyobraża. Dlatego zrobiłam dla niego takie śledzie z rodzynkami, które też bardzo lubi. Smakowały, więc mogę przepis przekazać i Wam.





Składniki:
  • 1 kg solonych płatów śledziowych
  • 100 g rodzynek
  • 4 cebule
  • 1 szklanka oleju
  • 200 g koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki cukru zwykłego
  • sok z połowy cytryny

Płaty śledziowe wymoczyć w wodzie przez trzy godziny (co jakiś czas wymienić ją na świeżą). Po tym czasie ryby odsączyć i osuszyć, pokroić. Rodzynki namoczyć na 10 minut we wrzącej wodzie, następnie odcedzić i osuszyć.
Cebulę obrać, pokroić w krążki, a następnie zeszklić w rondlu na rozgrzanym oleju. Dodać koncentrat pomidorowy, cukier i sok z cytryny. Chwilę razem smażyć, pod koniec dodając rodzynki. Odstawić do ostygnięcia.
Pokrojone śledzie układać w misce lub słoiku przekładając pomidorową masą. Przykryć i odstawić na noc do lodówki.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2014/12/23 17:43:11
    Cieszę się, że je wreszcie pokazałaś.
    abbra
    2014/12/25 00:35:42
    Lubię śledzie - i na słodko, i na słono. W Twojej wersji też by mi smakowały :)

    Wesołych Świąt Edytko !
    jolantaszyndlarewicz
    2014/12/27 08:01:21
    Edytko ja śledzie lubię, ale nie wiedzie czemu jem je bardzo rzadko:). Chyba czas to naprawić, zwłaszcza, że tyle fajnych przepisów jest do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń