wtorek, 30 grudnia 2014

Żytnie ciasto z makiem i miodem

Od kiedy zaczęłam piec chleby zawsze mam w kuchni mąkę żytnią. Zwykle stosowałam ją tylko do chlebów, ale teraz upiekłam na mące żytniej ciasto. Marmurkowe, z makiem i miodem. Bardzo dobre i samo w sobie nie za słodkie, bo słodyczy dodaje mu polewa czekoladowa.



Składniki (na formę 30x12 cm):
  • 370 g mąki żytniej typ 720
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią
  • 200 g masła
  • 175 g miodu
  • 4 jajka
  • 150 g maku
  • 2,5 łyżeczki cynamonu

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem z wanilią. Masło utrzeć na krem ze 150 g miodu, a następnie dodawać po jednym jajku oraz mąkę (ciasto jest gęste). Połowę ciasta wlać do formy wyłożonej papierem do pieczenia lub nasmarowanej masłem.
Do reszty ciasta dodać resztę miodu, mak oraz cynamon i zmiksować. Gotowe ciasto makowe wyłożyć łyżką na ciasto w formie. Przemieszać trzonkiem widelca, żeby stworzyć marmurek.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez około 60 minut.

Ostudzone ciasto polać polewą czekoladową przygotowaną wg tego przepisu i odstawić do zastygnięcia.

2 komentarze:


  1. jolantaszyndlarewicz
    2014/12/31 15:44:33
    Edytko zapisuję przepis, bo nie dość, że apetycznie wygląda to i kusi tą mąką żytnią:) ...
    Gość: kuchenna, *.icpnet.pl
    2015/01/01 18:38:55
    Jakich rozmiarów masz blaszkę???
    edyta_rosner
    2015/01/01 19:01:43
    Wymiary formy są podane przy składnikach.

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakiego maku użyć do tego mielonego?

    OdpowiedzUsuń