wtorek, 10 lipca 2012

Biszkopt z galaretką i truskawkami

Sezon na truskawki się kończy (czy może już się skończył, a ja tego nie zauważyłam?), a ja mam jeszcze jedne przepis z truskawkami do zaprezentowania. Pora więc nadrobić zaległości.
Przepis jest bardzo prosty i dobrze sprawdzony. Być może znany już większości z Was: biszkopt z kremem budyniowym i owoce przykryte galaretką.  Ale nie od dziś wiadomo, że w prostocie siła. Zapraszam więc na ostatnie w tym roku ciasto z truskawkami :)



Składniki
na biszkopt:
  •  6 jajek
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
na krem:
  • 1 opakowanie budyniu o smaku śmietankowym bez cukru
  • 500 ml mleka
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru
  • 1 kostka (200 g) masła
na wierzch:
  • 500 g truskawek
  • 3 galaretki o smaku truskawkowym
  • 1 litr wody

Przygotowanie biszkoptu:
białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywno ze szczyptą soli. Wciąż ubijając stopniowo dosypywać cukier, a potem po jednym żółtku (każde kolejne dodawać dopiero kiedy poprzednie połączy się z masą). Następnie po łyżce dodawać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i mieszać delikatnie łyżką.
Gotową masę przełożyć do natłuszczonej i obsypanej mąką formy o wymiarach 25x36 cm.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C i piec przez25-30 minut. Piekarnik wyłączyć i otworzyć, ale blachę z ciastem zostawić w nim jeszcze przez ok. 10 minut, żeby ciasto nie opadło. Ostudzić.

Przygotowanie kremu:
budyń przygotować wg przepisu na opakowaniu z dodatkiem mąki i cukru. Garnek przykryć folią spożywczą, żeby nie powstała "skorupka" i zostawić do ostygnięcia.
Miękkie masło (w temperaturze pokojowej) utrzeć, a potem po łyżce dodawać zimny budyń i utrzeć na gładką masę.
Tak przygotowany krem wyłożyć na biszkopt w formie.

Na kremie ułożyć pokrojone w plasterki truskawki i zalać tężejącą galaretką przygotowaną z 3 opakowań galaretki rozpuszczonej w litrze wrzącej wody.

Całość wstawić do lodówki do stężenia.

1 komentarz:


  1. izaa_a
    2012/07/10 23:32:40
    uwielbiam to ciasto :)))) ale smaku mi zrobiłaś
    karmel-itka
    2012/07/11 07:13:31
    taak, idealnie wakacyjny!
    coubeatki
    2012/07/11 09:04:01
    Idealne. Lekkie i truskawkowe :)
    zauberi
    2012/07/11 09:08:32
    uwielbiam tego typu ciacho :), proste ale jakie pyszne!
    Gość: , *.adsl.inetia.pl
    2012/07/11 10:30:07
    Robiłam ostatnio coś podobnego i wyszło bosko :D.
    kabamaiga
    2012/07/11 13:00:45
    Chyba się skończył. Przynajmniej u nas. Ja w niedzielę zjadłam ostatnią truskawkę z krzaczka. A takie ciasto jest najlepsze na świecie.
    majanaboxing
    2012/07/11 16:03:29
    Znam to ciasto, ale sama jeszcze nie robiłam. Pyszne jest :)
    U mnie truskawki jeszcze można kupić, choć też pewnie niedługo się skończą.
    Pozdrawiam:)
    jolantaszyndlarewicz
    2012/07/13 11:29:14
    To jedno z ukochanych ciast mojego M ...choc Miśkowi mojemu wystarczy sam biszkopt, truskawki i galaretka:) .... taka wersja to już wersja exclusive:)
    Gość: , *.dynamic.chello.pl
    2014/01/14 12:19:09
    właśnie je robię :) na urodziny cioci , zobaczymy co z tego będzie, dam znać jak wyszło:)
    Gość: fajna88, *.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
    2015/06/23 20:17:28
    Właśnie zrobiłam- przeeeeeepyszne ;)
    Gość: , *.omi.pl
    2015/07/14 18:41:03
    Wczoraj zrobiłam z drobnymi modyfikacjami jako tort . Biszkopt przekrojony na 3 części . Pączowałam każdą czesć i do każdej warstwy kremu dodałam owoców - do jednej malin, do drugiej borówek amerykańskiach a na górę truskawki. mmmmm:) juz go nie ma. Super

    OdpowiedzUsuń