niedziela, 29 lipca 2012

Jabłecznik z orzechami

Latem królują w mojej kuchni ciasta z owocami. Jestem pewna, że nie tylko w mojej, prawda? Trzeba przecież korzystać z tego, co przynosi nam letnia przyroda ;)

Ponieważ na maliny z własnego ogródka muszę jeszcze poczekać, a ze względu na trwający w kuchni remont nie mam czasu na szukanie owoców, korzystam z tego co mam. A że mam jabłka, więc upiekłam jabłecznik. dodatek orzechów włoskich nadał mu nieco jesiennego charakteru, ale zapewniam Was, że podany schłodzony wspaniale smakuje w ciepłe dni.
Do wypieku po raz trzeci użyłam Kasi. Ciasto było pyszne, ale trochę za bardzo się kruszyło. Pewnie dlatego, że ciasto wyrobiłam mikserem, zamiast ręcznie i wyszło takie "krucho-ucierane".



Przepis pochodzi z tej strony.

Składniki
na ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 200 g cukru pudru
  • 2 łyżki płynnego miodu
  • 200 g Kasi
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki mleka
na masę jabłkową:
  • 1 kg jabłek
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka miodu
na masę orzechową:
  • 300 g orzechów włoskich
  • 2 łyżki cukru
  • 100 g Kasi
  • 2 łyżki miodu

Przygotowanie ciasta:
do mąki dodać proszek do pieczenia, przesiać na stolnicę, dodać pokrojoną Kasię i wszystko posiekać nożem. W mleku rozpuścić cukier i miód, wbić jajka, wymieszać. Mieszankę dolać do mąki z masłem i dobrze zagnieść ciasto. Całość owinąć folią i włożyć do lodówki na około 1 godzinę.
Po tym czasie ciasto podzielić na 2 części i wyłożyć na wyłożone papierem do pieczenia dwie blaszki o wymiarach 28x24 cm (mierzone od góry).

Jedno ciasto posmarować masą orzechową przygotowaną w następujący sposób:
w rondelku rozgrzać Kasię, miód i cukier, a kiedy utworzą jednolitą masę, dodać posiekane orzechy i jeszcze chwilę podgrzewać, aż powstanie jednolita masa.
Tak przygotowane placki piec w piekarniku rozgrzanym do 200 st.C przez około 15 minut.


Przygotowanie masy jabłkowej:
jabłka umyć, obrać i pokroić w drobną kostkę, Przesmażyć na patelni, a kiedy się rozgotują i będą miękkie dodać cynamon i miód, wymieszać. Ostudzić.


Kiedy upieczone blaty ciasta ostygną, na ten bez orzechów wyłożyć masę jabłkową, a na wierzch położyć ciasto z masą orzechową. Lekko przycisnąć i odstawić ciasto najlepiej na całą noc, żeby blaty zmiękły.



WPIS KOMERCYJNY


1 komentarz:


  1. js28
    2012/07/29 22:42:01
    Piękny jabłecznik! Ale mi narobiłaś ochoty na takie ciacho!
    izaa_a
    2012/07/29 23:02:15
    Edytko...jabłecznik wygląda bardzo apetycznie
    shinawa
    2012/07/29 23:03:10
    mmm uwielbiam połączenie jabłek i orzechów :)
    majanaboxing
    2012/07/30 06:40:32
    Jabłeczniki są pyszne. Z orzechami - świetny wybór.
    Pozdrawiam:)
    asiaisk
    2012/07/30 11:47:00
    Połączenie jabłek i orzechów - moje ulubione. Zapisane do wypróbowania :)
    chochlikikuchenne
    2012/07/31 21:48:37
    Wspaniale ciacho:)
    Jablka i orzechy to naprawde pyszne polaczenie.
    pao77
    2012/08/02 18:41:59
    Połączenie jabłek i orzechów to strzał w dziesiątkę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń