piątek, 13 lipca 2012

Tartaletki z morelami

Muszę się Wam do czegoś przyznać. Otóż wczoraj pierwszy raz jadłam świeże morele. Do tej pory zawsze jadałam tylko suszone, a jeśli chodzi o świeże owoce, to zawsze wybierałam raczej brzoskwinie i nektarynki. Sama nie wiem dlaczego? A ponieważ sezon na morele nie trwa długo, w tym roku postanowiłam z niego skorzystać i spróbować. No i przy okazji udało mi się wypróbować foremki do pieczenia tartaletek zakupione około 2 lat temu ;)

Tartaletki udały się znakomicie. Ciasto dobrze się wyrabiało, nawet mikserem, dobrze wałkowało, a gotowe ciastka bez problemu udało się wyjąć z foremek. Wyszły niezbyt słodkie, więc jeśli chcecie, możecie dodać więcej cukru do ciasta lub kremu.




Składniki (na 6 sztuk)

ciasto:
  • 150 g zimnej margaryny Kasia
  • 250 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1/4 szklanki lodowatej wody
wierzch:
  • 400 g moreli
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 jajko
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżka cukru z wanilią

Przygotować ciasto:
margarynę posiekać z mąką, solą i cukrem, dodać wodę i szybko zagnieść ciasto (można je też wyrobić mikserem). Uformować kulkę, owinąć folią i włożyć do lodówki na co najmniej 1 godzinę.

Schłodzone ciasto podzielić na 6 równych części. Każdą z nich rozwałkować i wylepić natłuszczone foremki do pieczenia tartaletek.
Morele przekroić na połówki, usunąć pestki, a potem przekroić na ćwiartki (skórki nie obierać). Kawałki owoców ułożyć na cieście tak, żeby delikatnie na siebie zachodziły.

Foremki ułożyć na blasze i włożyć do piekarnika nagrzanego do 190 st.C. Piec przez 15 minut.


Przygotować wierzch:
mleko i jajko zmiksować z cukrem i cukrem waniliowym.

Polać wyjęte z piekarnika tartaletki i piec jeszcze przez 20 minut.




WPIS KOMERCYJNY

1 komentarz:


  1. izaa_a
    2012/07/13 11:10:15
    wspaniale wygladają :)
    Gość: Evitaa, *.internetdsl.tpnet.pl
    2012/07/13 12:30:15
    Kiedyś musi być ten pierwszy raz :). Warto było, tartaletki wyglądają pysznie!
    vanilia81
    2012/07/13 15:30:49
    Poluje na takie foremki :)Tarteletki cudne!Morela pycha! Pierwsze co mi się nasunęło, to dlaczego do diabła upiekłaś to używając Kasi, a nie na maśle 82% ! No ale doczytałam do końca i już wiem...choć nie do końca rozumiem i nie podzielam entuzjazmu margarynami...
    majanaboxing
    2012/07/13 22:59:49
    Sliczne tartaletki :) A jak CI posmakowały świeże morelki? :)
    kabamaiga
    2012/07/14 00:39:31
    Śliczne Edytko. No i morele :)
    edysia79
    2012/07/14 20:48:35
    [v]Vanilia nie widzę niczego złego w używaniu margaryny do wypieków. Stosowała ją moja mama, ja też używam, chociaż coraz częściej zastępuję ją masłem. Ale polewa czekoladowa bez margaryny się nie obejdzie ;)
    zemfiroczka
    2012/07/15 11:26:44
    My świeże morele uwielbiamy. Wczoraj w ramach tygodniowych zakupów przywieźliśmy kolejny koszyczek :)
    vanilia81
    2012/07/23 08:16:18
    To dobrze, że się przekonujesz, poczytaj sobie może Edysiu o kwasach nienasyconych o izomerii trans...Kuchnia PRL (i nasze mamy) miała swoje prawa, ale nie powiesz mi, że nie wyczuwasz różnicy, gdy w wypieku jest masło, a gdy margaryna (której koszty wytworzenia jest 5-7 razy tańszy, a cena sprzedaży 2 razy niższa...) Polewie i murzynkowi faktycznie margaryna służy, ale kruche na jej bazie, to dla mnie profanacja i tyle. Nie mniej jednak, jak wspomniałam Twoje tarteletki wyglądają słodko :)

    OdpowiedzUsuń