poniedziałek, 29 lipca 2013

Chrupiące nuggetsy z kurczaka

W naszym domu nuggetsy nazywane są przez wszystkich bez wyjątku "kurczaczkami". Kiedy starszy synek ma na nie ochotę, przychodzi i pyta: "mamo, zrobisz kurczaczki i frytki?". No to robię, bo wolę sama je przygotować, niż kupić.

Chyba udało mi się znaleźć przepis idealny, chociaż jeszcze jeden sposób na ich przygotowanie czeka w kolejce na wypróbowanie. Na razie podaję przepis na nasz ostatni hit. Wiem, że jest gorąco i stać przy patelni się nie chce, ale takie kotleciki podane z sałatką zamiast frytek będą stanowiły przyjemny letni obiad.



Przepis znalazłam na blogu Tak sobie pichcę...
Podwoiłam ilość składników i zamiast nachos, których nie udało mi się kupić, do panierki dodałam chipsy paprykowe. Podaję więc przepis z moimi zmianami.

Składniki (dla 3-4 osób):
  • podwójny filet z piersi kurczaka
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • panierka
na panierkę:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 4 garści nachos (u mnie chipsy paprykowe)
  • 1 łyżka słodkiej papryki
  • 1 łyżka curry

Mięso umyć, osuszyć, pokroić w paski (ja dodatkowo lekko je rozbiłam), przełożyć do miski.
Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, sok z cytryny i sól. Wymieszać, tak, żeby mięso było obtoczone w marynacie. Miskę przykryć i wstawić do lodówki na około 20 minut.
W tym czasie przygotować panierkę:
wszystkie składniki zmielić blenderem tak, żeby powstała mączka.

Mięso wyjąć z lodówki, maczać w lekko ubitych jajkach, a następnie obtoczyć w panierce.

Smażyć w głębokim oleju na złoty kolor przez około 3-4 minuty z każdej strony. Wyjąć i odsączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku.

1 komentarz:


  1. jolantaszyndlarewicz
    2013/08/06 16:38:32
    Edytko fajne kyrczaczki:) ... gdyby je upiec to i stanie przy patelni by odpadło:)

    OdpowiedzUsuń