środa, 3 lipca 2013

Lody truskawkowe na patyku

Kupiłam foremki do robienia lodów na patyku. Kiedy tylko starszak je zobaczył, od razu pobiegł do swojego pokoju i przyniósł "Książkę kucharską dla dzieci" z serii z Cecylką Knedelek. Szybko znalazł przepis na lody truskawkowe i zarządził wspólne ich robienie. No i co ja miałam zrobić? Oczywiście kupiłam truskawki, jogurt i zrobiliśmy lody. Potem następne i następne i następne... Tak nam smakowały :)

Są rewelacyjne: tak łatwe do zrobienia, że nawet dzieci sobie z nimi poradzą (przy niewielkiej pomocy rodziców podczas miksowania), zawierają tylko trzy składniki, które odmierza się za pomocą szklanki, więc nie potrzeba wagi, no i przede wszystkim nie ma takiej możliwości, że się nie udadzą.

Ten przepis jest bardzo uniwersalny, bo truskawki można zamienić na inne sezonowe owoce.


truskawkowe lody na patyku

Składniki (na około 10 lodów):
  • 2 szklanki truskawek (1 szkl.=250 ml)
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka cukru z wanilią - przepis tutaj
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego

Truskawki umyć, odszypułkować, osuszyć. Zmiksować razem z pozostałymi składnikami.
Gotową masę przelać do foremek i włożyć do zamrażalnika na kilka godzin.
Aby wyjąć lody z foremki należy foremkę zanurzyć na chwilę w szklance z ciepłą wodą, wtedy lód bez problemu da się wyjąć.

1 komentarz:


  1. kabamaiga
    2013/07/03 10:54:29
    U nas w zamrażalniku też siedzą lody truskawkowe, tylko jednoskładnikowe :)
    milk_chocolate84
    2013/07/03 21:54:51
    mój synek uwielbia takie lody.
    Nawet w takich samych foremkach je robimy ;)
    jolantaszyndlarewicz
    2013/07/04 20:46:06
    Ostatnio będąc w Ikei miałam już w ręce takie foremki i je odłożyłam .... następnym razem je wezmę i będę tworzyć pyszne lody:) .... buziaki
    wedelka
    2013/07/10 10:33:59
    Zrobiłam je dwa dni temu. Małej strasznie smakowały: to były pierwsze lody jakimi się zajadała, więc uważam to za naprawdę duży sukces :) Dziękuję za przepis i pozdrawiam ;)
    Gość: Olga, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
    2017/08/14 23:26:12
    Przepis wypróbowany, lody smaczne, dzieci bardzo szczęśliwe. Dzięki za nowy przepis na lody. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń